هشت مرکز خرید گندم در شهرستان شاهرود فعال است

شاهرود - ایرنا - رییس اداره تعاون روستایی شاهرود با بیان اینکه هشت مرکز خرید گندم در این شهرستان فعال است، گفت: امسال مرکز خرید گندم شهر رویان نیز به این مراکز اضافه شد.

امید فوقانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲ مرکز خرید گندم از ۱۶ خردادماه در خارتوران و بیارجمند شاهرود محصول گندم جمع آوری شده کشاورزان منطقه را تحویل می‌گیرند.

وی با بیان اینکه سال گذشته پنج هزار و ۹۰۰ تن گندم با اجرای طرح خرید تضمینی و مباشرتی از کشاورزان شهرستان شاهرود خریداری شد، ادامه داد: این میزان خرید گندم طی چهار سال گذشته بی‌سابقه بود و یک رکورد محسوب می‌شود و امسال نیز بر اساس نظر کارشناسان، خرید بیش از ۶ هزار تن گندم از کشاورزان برآورد می‌شود.

فوقانی با اشاره به اینکه ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای خرید گندم‌های بذری تامین شده است، اظهار کرد: پیمانکاران امسال بدون هیچ مشکلی پس از تحویل بذرها، وجه آن را کمتر از ۲ هفته دریافت خواهند کرد.

رییس اداره تعاون روستایی شاهرود تصریح کرد: امسال برای نخستین بار پیمانکاران از خدمات سمپاشی با پهپاد و همچنین بذر و سموم مورد نیاز به صورت اعتباری برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه پارسال حدود ۷۵۰ تن بذر با کیفیت در شاهرود تولید شد، افزود: این میزان بذر تولیدی به سایر نقاط استان و ۲ مورد هم به خارج از استان ارسال شد.

پارسال ۱۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای در شاهرود تولید شد

فوقانی، اجرای طرح کشت قراردادی را از شاخص‌ترین راهبردهای وزارت جهاد کشاورزی طی ۲ سال اخیر برشمرد و گفت: با اجرای این طرح در ۳۰۰ هکتار از مزارع شاهرود طی سال گذشته بیش از ۱۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای در فصل زراعی تولید شد و در اختیار دامداران قرار گرفت.

رییس اداره تعاون روستایی شاهرود از توزیع ۱۵۵ تن سیب و پرتقال تنظیم بازار معادل ۵۱ درصد سهمیه شب عید استان سمنان در شاهرود خبر داد و افزود: ۴۰ درصد خرمای مورد نیاز استان سمنان توسط اتحادیه تعاون روستایی شاهرود تامین شد.

به گفته وی، از ابتدای سال تاکنون ۵۵ تن شکر و پنج تن تخم مرغ تنظیم بازار از طریق شرکت‌های تعاون روستایی در این شهرستان توزیع شد.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته حدود هشت میلیارد تومان ماشین آلات کشاورزی از جمله تراکتور، ادوات و تجهیزات برای شبکه تعاون روستای خریداری شد، ابراز کرد: حدود ۹ میلیارد تومان اعتبار خرید بذر تامین و به حساب پیمانکاران واریز شد.

فعالیت ۲۱ واحد شرکت تعاونی روستایی در شاهرود

فوقانی با بیان اینکه ۲۱ واحد شرکت تعاونی روستایی در این شهرستان فعالیت دارند، گفت: این تعداد بزرگترین شبکه تعاونی روستایی در استان سمنان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تنها اتاق اصناف کشاورزی استان سمنان در شاهرود فعال است، ابراز کرد: طی سال ۱۴۰۱ سه شرکت جدید هم با کسب مجوزهای لازم از سازمان مرکزی تعاون روستایی در شاهرود شروع به کار کردند و مشغول خدمت‌رسانی به بهره‌برداران بخش کشاورزی هستند.

فوقانی با بیان اینکه زمینه‌های ایجاد اتحادیه دام سبک در شاهرود فراهم شده است، اظهار کرد: شرکت تعاونی‌های روستایی در حوزه‌های تخصصی کشاورزی، تعاون، تولید و اتاق اصناف فعالیت دارند.

شهرستان شاهرود ۶ نقطه شهری و ۵۰ روستا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha