روند ترخیص کالا در گمرکات هرمزگان درحال انجام است

بندرعباس - ایرنا - ناظر گمرکات استان هرمزگان با اشاره به انجام روند قانونی ترخیص کالاهای اساسی در گمرکات استان گفت: از ابتدای سالجاری تا ۲۷ خردادماه جاری، ۹ هزار و ۸۴۳ هزار تن گوشت به گمرک استان اظهار شده است.

به گزارش شامگاه شنبه ایرنا از روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات هرمزگان، حسین سعیدی با اشاره به خبر منتشره از سوی مقام دادگستری هرمزگان مبنی بر «ضرورت تعیین تکلیف وضعیت محموله های گوشت، برنج و جو در بندر شهید رجایی» افزود: از این میزان پنج هزار و ۹۱۲ تن ترخیص و سه هزار و ۸۸۱ تن نیز در حال انجام تشریفات جهت خروج کالا از گمرک و ارسال به استان‌های هدف است.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای امسال تاکنون هیچ گونه محموله ای حاوی جو وارداتی به گمرکات استان اظهار نشده است، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه جو جزو کالاهای اساسی و استراتژیک محسوب می شود لذا در صورت اظهار این کالا از سوی نهادهای ذی‌ربط، روند ترخیص این کالا در اسرع وقت از سوی گمرکات استان انجام می‌شود.

ناظر گمرکات هرمزگان با اشاره به سیاست های ابلاغی دولت سیزدهم و دستگاه قضا مبنی بر جلوگیری از رسوب کالا در بنادر و گمرکات و نیز کوتاه شدن فرآیند ترخیص کالاها اظهارکرد: ترخیص کالاهای اساسی با هدف سهولت دسترسی هموطنان به این کالاها در اولویت بوده و گمرکات استان با بهره گیری از توان نیروهای انسانی و تجهیزات الکترونیک و هم افزایی با سایر دستگاه‌ها تمام تلاش خود را به‌کار گرفته تا در کوتاه ترین زمان ممکن کالاهای مورد نیاز هموطنان از گمرکات استان ترخیص شود.

سعیدی گفت: گمرکات هرمزگان در راستای تسریع روند ترخیص کالاهای اساسی از بنادر و گمرکات براساس سیاست های کلان دولت تمام تلاش خود را جهت بهره گیری حداکثری از توان نیروی انسانی و همچنین سامانه های گمرکی، بکارگرفته است تا ضمن کوتاه شدن فرآیندها، کالای اساسی در اسرع وقت به سراسر کشور ارسال و بدست هموطنان برسد .

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان صبح روز شنبه ۲۷ خردادماه جاری از شناسایی یکهزار کانتینر کالای بدون هویت و صاحب در بندر شهید رجایی بندرعباس خبر داد و گفت: برای تعیین تکلیف محموله‌های ۱۲۶ هزار تنی گوشت، پنج هزار تنی برنج و ۴۰ هزار تنی جو وارداتی، مهلت تعیین شد.

همچنین سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی ظهر روز (شنبه) در سفر سرزده به هرمزگان از روند ترخیص کالا در مجموعه گمرک بندر شهید رجایی و انبارهای اموال تملیکی بندرعباس بازدید کرد و در حاشیه این بازدید میدانی بر لزوم سامانه هشدار برای کالاهای فاسد شدنی تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha