۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۰:۲۰
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85143480
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مغرب برای چهارمین بار نشست نقب را به تعویق انداخت

تهران-ایرنا- نشست نقب که قرار بود همین ماه در مغرب برگزار شود، برای چهارمین بار به تعویق افتاد و به ماه آینده میلادی موکول شد.

به گزارش ایرنا از المیادین، نشست نقب شامل کشور میزبان؛ مغرب، آمریکا، امارات، بحرین و رژیم صهیونیستی است.

تارنمای شبکه آی ۲۴ نیوز رژیم صهیونیستی در خصوص دلایل این تعویق نوشت: مغرب از آمریکا خواسته تا برگزاری نشست نقب را به دلیل همزمانی آن با عید قربان به ماه آینده میلادی موکول کند.

از سوی دیگر، پایگاه خبری آمریکایی آکسیوس نیز به نقل از سه مقام آمریکایی وصهیونیستی چند روز پیش اعلام کرد که نشست نقب ماه جولای (تیر/ مرداد) در مغرب برگزار خواهد شد.

این نشست قرار بود که ماه مارس در مراکش برگزار شود، اما کشورهای عربی شرکت‌کننده در این نشست هراس و ترس خود را نسبت به روابط آشکار با حکومت [افراطی] جدید رژیم صهیونیستی اعلام کردند و [همین امر موجب تعویق این نشست شد.]

«احمد ویحمان» رئیس کمیته دیده‌بان مقابله با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در مغرب، به المیادین گفت: نام‌گذاری این نشست به نام «نقب» اقدامی فریب‌کارانه است؛ چرا که کشورهای حاضر در آن نماینده‌هایی هستند که توافقنامه عادی سازی روابط موسوم به ابراهیم را از طریق وزیران امورخارجه خود امضا کردند.

این مغربی با اشاره به انجام عملیات جهادی خضیره، همزمان با برگزاری نشست نخست نقب، افزود: حاضران در این نشست شهدای فلسطینی این عملیات را محکوم کردند و کشته شدن صهیونیست‌ها در این عملیات را نیز تسلیت گفتند. از این رو ماهیت این نشست از همان ابتدای تشکیل، خیانت‌کارانه بوده است.

وی گفت: مردم مغرب مخالف این نشست هستند، چرا که مسأله فلسطین را یک مسأله ملی می‌دانند.

نشست نخست "نقب" ماه مارس ۲۰۲۰ در منطقه نقب واقع در جنوب فلسطین اشغالی توسط تل آویو برگزار شد و در آن وزیران خارجه رژیم صهیونیستی، مصر، مغرب، بحرین، امارات و آمریکا حضور داشتند و توافق کردند که این نشست به طور سالانه برگزار شود.

مقامات آمریکایی اعلام کردند که آنها تمایل دارند که تشکیلات خودگردان و اردن را نیز به جمع شرکت‌کنندگان در این نشست بیافزایند، با این وجود اما این نشست کاری از پیش نبرده و ناکام مانده است.

در همین راستا، ۲۱۲ اردنی با امضای بیانیه‌ای، فشارهای خارجی برای شرکت اردن و تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست نقب را محکوم کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha