۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۰۸
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85143525
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده ملایر: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی رای اعتماد مجلس را کسب می‌کند

تهران- ایرنا- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: محمدعلی نیکبخت گزینه‌ پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی است که هر روز تعداد بیشتری از نمایندگان موافق رای مثبت به وی هستند و می‌تواند رای اعتماد مجلس را بگیرد.

حجت الاسلام احد آزادیخواه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: با توجه به سوابق خوبی که "محمدعلی نیکبخت" در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی دارد، حتما می‌تواند نظر نمایندگان مجلس را جلب کند.

وی با اشاره به سوابق وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در سمت‌های مختلفی همچون سازمان تعاون روستایی، معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد در استان‌های بزرگ کشور و آشنایی خوب وی با حوزه کشاورزی، افزود: البته وی مخالفانی نیز دارد، اما طبیعت کار این است که می‌تواند رای اعتماد را بگیرد و این ظرفیت و توانایی در نیکبخت وجود دارد.

دبیر فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس بیان کرد: در همین راستا در فراکسیون انقلاب اسلامی از نیکبخت دعوت به عمل آمد و برنامه ها و توضیحات وی شنیده شد.

حجت الاسلام آزادیخواه ادامه داد: همچنین در این جلسه رای‌گیری انجام شد و اکثریت اعضای این فراکسیون موافق تایید صلاحیت و برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی هستند و رای آوردن او در صحن مجلس بسیار است و مشکلی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که عزم مجلس بر این است که به دولت کمک و در فضای تعاملی کار کند، کمک می‌کنیم که وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی رای بیاورد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مجلس نگاه تعاملی به دولت را یکی از راهبردهای خود دانسته و جمع‌بندی کمیسیون تخصصی کشاورزی مجلس نیز بر مساعدت برای رای اعتماد به "محمدعلی نیکبخت" است.

حجت الاسلام آزادیخواه ادامه داد: جلسه امروز دوشنبه به این منظور بود تا بتوانیم فضای مجلس را به سمتی ببریم که یک حمایت همه‌جانبه‌ای از تولید، صنایع حوزه کشاورزی، سفره مردم و اساس کار یعنی امنیت غذایی با رای بالایی داشته باشیم.

به گزارش ایرنا ، نامه آیت‌الله سید ابراهیم رییسی به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شواری اسلامی درباره معرفی "محمدعلی نیکبخت" به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در جلسه علنی روز سه شنبه (۲۳ خردادماه) هفته گذشته مجلس شورای اسلامی، اعلام وصول شد.

بر اساس اصل ۱۳۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، محمدعلی نیکبخت به عنوان وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی به همراه برنامه‌ها، سوابق آموزشی، علمی، پژوهشی، مدیریتی و رئوس برنامه‌های فوری و اولویت‌دار وی برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شود.

محمدعلی نیکبخت متولد بویراحمد (یاسوج) مدیر ارشد اجرایی است، وی فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی در رده‌های بالای وزارت جهاد کشاورزی از جمله معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، ریاست جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان و ریاست هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران داشته است.

سوابق آموزشی، علمی، پژوهشی، مدیریتی و برنامه‌های فوری و اولویت‌دار نیکبخت به پیوست نامه رئیس‌جمهور به رئیس مجلس ارسال شده است.

جلسه بررسی صلاحیت و برنامه‌های محمدعلی نیکبخت برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی روز سه شنبه ۳۰ خردادماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha