۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85143595
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۷ هزار تن محصول کشاورزی همدان خرید توافقی شد

۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴
کد خبر: 85143595
۲۷ هزار تن محصول کشاورزی همدان خرید توافقی شد

همدان- ایرنا- مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: ۲۷ هزار تن محصول کشاورزی استان شامل ذرت دانه ای، جو و سبوس در ۲ ماه ابتدای سال جاری به صورت توافقی خریداری شد.

مسعود اکبری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه این محصولات از سوی شبکه تعاونی‌های کشاورزی، روستایی و تولید از کشاورزان استان همدان خریداری شده است، ارزش خرید توافقی محصولات کشاورزی را ۲۷۶ میلیارد تومان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه خرید توافقی محصولات امری مهم در صیانت از منافع کشاورزان است و از افت قیمت جلوگیری می‌کند اظهار داشت: کاهش واسطه‌گری در بخش کشاورزی سبب ایجاد تعادل در قیمت برای تولیدکننده و مصرف‌کننده می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان همدان خرید توافقی را در جهش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی بهره‌برداران بخش کشاورزی مؤثر دانست و تاکید کرد: هدف از خرید توافقی کاهش واسطه‌های بخش کشاورزی در خرید و فروش محصولات کشاورزی است که در نهایت به سود کشاورز و مصرف‌کننده منتهی می‌شود.

همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است، که این استان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha