۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85143604
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر یک میلیون هکتار عملیات بیابان‌زدایی در گناباد انجام شد

گناباد-ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناباد گفت: افزون بر یک میلیون هکتار طرح بیابان‌زدایی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در این شهرستان اجرا شده است.

مجتبی محرابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از جمله این اقدامات جمع آوری و معدوم سازی سرشاخه های خشک و آفت زده در سطح ۳۰۰ هکتار و اجرای ۲۵ کیلومتر بادشکن در منطقه عَمرانی است.

وی اجرای ۳۲۵ کیلومتر آبیاری سنواتی در مناطق عمرانی و نوده پشنگ و مدیریت رواناب در منطقه برگز در سطح ۲۰۰ هکتار را از جمله سایر این اقدامات برشمرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناباد گفت: ۱۷ هزار و ۵۰۰ اصله نهال از گیاهان بیابانی شامل تاغ و قره داغ نیز در این شهرستان تولید و در مناطق در معرض فرسایش بادی کاشته شد.

محرابی افزود: عملیات احیا و اصلاح مناطق بیابانی و کنترل کانون‌های بحران فرسایش بادی و مدیریت هرز آب از طریق اجرای طرحهای بیولوژیک شامل بذرپاشی، نهال کاری و آبیاری سنواتی محور مهم طرحهای بیابان زدایی گناباد است.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرحها در مجموع ۶۰ هزار هکتار از مناطق بیابانی گناباد طی سال‌های گذشته احیا شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناباد گفت: ایستگاه تثبیت شن قوژد با مساحت چهار هکتار در فاصله هشت کیلومتری شمال شهر گناباد و در مجاورت این روستا قرار گرفته است و سالانه هزاران اصله نهال مورد نیاز این شهرستان و مناطق همجوار در آن تولید می شود.

۸۵ درصد از عرصه پنج هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربعی گناباد را منابع طبیعی تشکیل می دهد که چهار کانون فرسایش بادی آن با گستره ۲۳۱ هزار هکتار در وضعیت بحرانی قرار دارند و حدود ۵۰ درصد از وسعت ۵۷۰ هزار هکتاری منابع طبیعی این شهرستان در معرض فرسایش بادی قرار دارد.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha