۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۰۳
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85143647
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احداث خط انتقال آب سایت دامپروری چوئبده آبادان آغاز شد

آبادان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: طرح خط انتقال آب سایت چوئبده آبادان به طول سه کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی آبادان، حسن دشتی‌نژاد روز یکشنبه افزود: نشست هم اندیشی فعال سازی سایت دامپروری چوئبده از سال گذشته با حضور نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی و شهرستانی مربوطه در مدیریت جهاد کشاورزی آبادان برگزار شد که بعد از رایزنی مسئولان، این طرح به طول سه کیلومتر با بکارگیری لوله ۱۰۶ میلیمتری در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این خط لوله با تامین بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار تا پایان تیرماه به بهره برداری خواهد رسید، ادامه د اد: مجتمع دامپروری واقع در شهر چوئبده از بخش مرکزی دارای ۴۸ واحد دامپروری شامل گوساله و بره‌ پرواری، و مرغداری است.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: هم اکنون ۶ واحد از این واحدها فعال بوده و طرح فعال سازی مابقی واحدها در آینده با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم فعال خواهند شد.

به گزارش ایرنا پرورش میگوی چوئبده آبادان از دهه ۹۰ در سطح ۱۰ هزار هکتار به تدریج راه اندازی شد.


حدود ۱۱۰ مزرعه ۲۰ هکتاری در جوار کانال‌های موجود در منطقه احداث شده است؛ در دهه ۷۰ و ۸۰ آسیب‌های قابل توجهی در اثر بروز خشکسالی، شوری آب ، بروز سرمازدگی و بیماری لکه سفید به تولیدکنندگان میگو در این منطقه وارد شد.
شهر چوئبده از توابع شهرستان آبادان در فاصله ۳۵ کیلومتری جنوب آبادان قرار دارد و بندر این شهر از مهمترین مراکز پرورش میگوی کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha