۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۴
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85143662
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آماده‌سازی پایگاه‌های اوقات فراغت برای ۷۶ هزار دانش‌آموز زنجانی

زنجان - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه برنامه‌های تابستانی اوقات فراغت این اداره کل در ۶ محور اجرا می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۷۶ هزار دانش‌آموز در این برنامه‌ها شرکت کنند.

حسین میرزایی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا زنجان افزود: فعالیت‌های تابستانی در ۶ محور با توجه به ۶ ساحت تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پیش‌بینی شده و در آن فعالیت‌های اجتماعی و محله‌محور، استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی و برنامه نخبگانی دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان به منظور رشد همه جانبه شخصیت آنان و ارتقای سطح دانش و بینش اعتقادی، علمی، اجتماعی، فرهنگی و هنری دانش‌آموزان از اولویت‌های این اداره کل است، اظهار داشت: این ایام فرصت آموزش مهارت‌های فردی در راستای کارآموزی و کارآفرینی را فراهم و روحیه خودباروی، همیاری و مسئولیت‌پذیری را در دانش‌آموزان تقویت می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به تقویت بعد اعتقادی دانش‌آموزان در ایام تابستان بیان کرد: برگزاری جلسات احکام، مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه، اردوهای زیارتی و آشنایی با مهدویت و انتظار از جمله برنامه‌هایی است که برای ایام تابستان تدارک دیده شده است.

میرزایی همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی در قالب نحوه فروش کتاب و تولیدات فرهنگی، طراحی لباس و کفش چرمی، آموزش خیاطی، قالی بافی، شیرینی‌پزی، تعمیر دوچرخه و پرورش طیور نیز در ایام تابستان خبر داد و گفت: در محور زیباشناختی هم برنامه‌های هنری شامل آموزش نقاشی، خطاطی، بازیگری، جشنواره‌های فرهنگی، هنرهای آوایی و جشنواره‌های بومی و محلی برگزار می‌شود.

وی ادامه دداد: در حوزه برنامه‌های علمی و فناوری نیز آموزش رباتیک، تعمیر لوازم الکترونیکی، طراحی‌های گرافیکی و نرم‌افزارهای رایانه‌ای و راه‌اندازی کارگاه‌های مهارتی در دستور کار قرار دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: در مجموع طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ۴۶۷ پایگاه فعالیت‌های تابستانی تدارک دیده شده است که پیش‌بینی می‌شود ۷۶ هزار و ۹۴۳ نفر در آن شرکت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha