ساخت مرکز فرآورده‌های خونی انتقال خون مازندران به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد رسید

ساری- ایرنا- ساخت مرکز فرآورده‌های خونی انتقال خون مازندران با کمک ۸۰۰میلیون تومانی خیر ساروی به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر کل انتقال خون استان مازندران صبح امروز یکشنبه در بازدید استاندار مازندران از مراحل مختلف اهدا خون و فرآورده های خونی انتقال خون استان گفت: سال گذشته با همکاری شرکت های دانش بنیان حدود ۶ میلیارد تومان تجهیزات مورد نیاز فرآورده های خونی در حال خریداری است.

دکتر عبدالله محمدی فیروزجایی با توضیح این که با همکاری و مشارکت ۸۰۰میلیون تومانی حاج حسن خیر ساروی ساخت مرکز فرآورده های خونی به مراحل پایانی خود رسیده است.

وی از طلبکاری حدود ۲۰ میلیارد تومان انتقال خون مازندران از بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل خبر داد و گفت: تقاضای انتقال سه پزشک از سوی این دو دانشگاه به انتقال خون استان را نیز داریم.

ساخت مرکز فرآورده‌های خونی انتقال خون مازندران به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد رسیده است

محمدی به فرسودگی ناوگان حمل و نقل انتقال خون به ویژه سه دستگاه اتوبوس سیار خونگیری مازندران اشاره کرد و ادامه داد: مشارکت اهدای خون توسط مردم استان مطلوب است اما به دلیل وجود بیمارستان های متعدد و هشت مرکز جراحی قلب و حضور گردشگران، نیاز خونی استان بسیار مهم و حساس است.

مدیر کل انتقال خون مازندران با بیان این که این استان معین تامین خون استان تهران نیز است، ادامه داد: سال گذشته ۳۸هزار واحد خون استان به تهران ارسال شده است.

وی به کمبود نیروی انسانی در انتقال خون مازندران اشاره کرد و بیان داشت : نیروی های کارشناسی و تخصصی در این سازمان کم است و نیاز به همکاری برای جذب نیرو داریم.

محمدی با بیان این که علاوه بر جمعیت شناور آخر هفته و تعطیلات، بیش از ۲میلیون از گردشگران غیر بومی دارای ساکنه در استان هستند، ادامه داد: به همین دلیل اهدا خون مستمر در استان ضروری و بسیار مهم است.

این مقام مسوول اظهار داشت: سال گذشته حدود ۱۶۳ هزار نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که ۱۳۴ هزار واحد خون اهدا شد.

وی شاخص اهدا خون در مازندران را به ازای هر یکهزار نفر ۳۸ نفر اعلام کرد و گفت: اگر چه این آمار نسبت به استاندارد جهان که ۲۰ نفر در هر یکهزار نفر است، حدود ۲ برابر است، اما اگر مشارکت زنان استان را بیشتر داشته باشیم، به طور یقین پیشتاز کشور خواهیم بود.

محمدی فیروزجایی متوسط نیاز خون سالانه در مازندران را ۱۳۰ تا ۱۳۵ هزار واحد اعلام کرد و بیان داشت: امروز به همه گروه‌های خونی نیاز داریم تا شرایط ذخیره خونی و فرآورده‌های آن را پایدار و دائمی کنیم.

وی گفت: با همت مردم خونگرم و مؤمن، خون مورد نیاز مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و همچنین ۱۴ هزار نفر از بیماران خاص توسط اهدا کنندگان استان تأمین می‌شود.

مدیر کل انتقال خون مازندران از حمایت خیرین در توسعه طرح‌های عمرانی و زیر ساختی مراکز انتقال خون مازندران قدردانی کرد و بیان داشت: امسال با حمایت سازمان مدیریت برنامه ریزی و خیرین، مرکز خون گیری بابلسر راه اندازی شده است.

ساخت مرکز فرآورده‌های خونی انتقال خون مازندران به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد رسیده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha