ارائه خدمات آموزشی به اتباع خارجی در اصفهان افزایش یافته است
عکس آرشیوی است

اصفهان-ایرنا-مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان گفت: ارائه خدمات آموزشی به اتباع خارجی در سال‌های اخیر گسترش یافته و با پیگیری‌های مستمر تاکنون ۱۴۳ میلیارد و هشتصد میلیون ریال برای ساخت و تکمیل مدرسه ۱۲ کلاسه شهرستان برخوار از محل اعتبارات کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،مهدی نادری روز یکشنبه در بازدید از پروژه مشترک، ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه شهرستان برخوار افزود: بیشترین خدماتی که اتباع خارجی ساکن اُستان دریافت می‌کنند مربوط به افغانستانی‌هاست.

وی ادامه داد:خدمات ارائه شده به اتباع خارجی شامل زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و پزشکی و درمانی می‌شود و البته این اتباع در قبال آن نیز برای اُستان کار و فعالیت می‌کنند.

نادری یادآور شد: از نظر میزان تعداد اقامت و اشتغال، اتباع افغانستان و بعد از آن اتباع کشورهای عربی، بیشترین حضور را در اُستان اصفهان دارند.

وی یادآور شد: بعد از اتفاقات سال ۱۴۰۰ در افغانستان، شاهد حضور تعداد زیادی از اتباع این کشور در ایران و به‌دنبال آن در استان اصفهان بودیم که با توجه به سیاست نظام، دانش‌آموزان افغانستانی در فضاهای آموزشی کشورمان در کنار دانش‌آموزان ایرانی مشغول تحصیل شدند.

وی گفت: ارائه خدمات آموزشی به اتباع خارجی در سال‌های اخیر گسترش داشته است و درحالی که پس از گذشت ۲ دهه و بعد از تاسیس اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی اصفهان، تنها پنج مدرسه مرتبط با اتباع در اُستان احداث شده بود با آغاز به‌کار دولت سیزدهم، در هفت ماه گذشته ۲ باب مدرسه جدید کلنگ زنی و روند احداث آن‌ها در حال تکمیل است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان تاکید کرد: تابستان امسال شاهد افتتاح مدارس تازه تاسیس در شهرستان‌های برخوار و فلاورجان خواهیم بود.

وی تاکید کرد: با پیگیری‌های مستمر اداره کل اتباع استان تاکنون ۱۴۳ میلیارد و هشتصد میلیون ریال جهت ساخت و تکمیل مدرسه ۱۲ کلاسه شهرستان برخوار از محل اعتبارات کمیساریای عالی در امور پناهندگان سازمان ملل پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، اتباع ۲۴ کشور خارجی در اصفهان اقامت دارند که بیشتر آنها افغانستانی‌های مقیم اُستان هستند.

ارائه خدمات آموزشی به اتباع خارجی در اصفهان افزایش یافته است

۱۲ شهرستان نطنز، فریدن، فریدونشهر، سمیرم، چادگان، خوانسار، دهاقان، نائین، گلپایگان، خور و بیابانک و اردستان و بخش‌هایی از شهرستان‌های آران و بیدگل دارای ممنوعیت تردد، اقامت و اشتغال برای اتباع افغانستانی هستند ولی اتباع قانونی و مجاز می‌توانند در ۱۶ شهرستان دیگر اُستان حضور داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha