عبور کامیون ها از مرز خسروی در ایام اربعین بلامانع می شود

مراغه- ایرنا- رییس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه ارسال کامیون‌های مواکب در سال‌های گذشته از اول صفر آغاز می‌شد، بیان کرد: امسال برای اعزام کامیون‌ها از بیستم محرم برنامه‌ریزی شده تا با نزدیک شدن به اربعین حسینی از ترددهای مرزی کاسته شود علاوه بر آن برای کاستن از ترافیک و تسریع در حمل و نقل عبور کامیون ها از مرز خسروی در ایام یاد شده بلامانع می شود.

به گزارش ایرنا «حمید افضلی» روز یکشنبه در همایش ۲ روزه مدیران مواکب و مسئولان ستادهای بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی که به میزبانی مراغه برگزار شد، افزود: همچنین امسال در اربعین علاوه بر مرزهای شلمچه و مهران، مرز خسروی هم برای عبور کامیون‌های حامل وسایل مواکب مهیا می‌شود.

کامیون‌های مواکب در اربعین امسال زودتر اعزام می‌شوند

به گفته وی خروج کامیون‌ها از پنجم صفر به بعد فقط از مرز «سومار» در قصرشیرین امکان‌پذیر است و بیمه کامیون‌ها در خاک عراق نیز برای نخستین‌بار عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: مشکل بیمه مسئولیت مواکب در عراق نیز رفع شده است و امیدواریم خدمات‌دهی موکب‌داران از ۱۰ صفر به صورت رسمی آغاز شود مگر اینکه موکب‌ها خودشان توان بیشتری داشته باشند و خدمت‌رسانی را زودتر آغاز کنند.

مشکل کارتخوان و مالیات مواکب در حال رفع شدن است

رییس ستاد مرکزی اربعین بیان کرد: مشکل صدور شناسه ملی برای مواکب به زودی رفع می‌شود تا بتوانند کارتخوان و حساب بانکی داشته باشند و مشکل مالیاتی آنها رفع شود.

«افضلی» با بیان اینکه صدور شناسه ملی برای مواکب تا یکماه دیگر رفع می‌شود، اضافه کرد: بعد از اربعین سال گذشته، نارسایی‌ها و مشکلات احصا می شود تا خدمات بهتری به زائران عرضه شود که در راس آنها ساختار اربعین در ستاد عتبات عالیات بود.

وی ادامه داد: بر همین اساس ستاد اربعین از مدیریت زیر نظر معاونت فرهنگی به قرارگاه مرکزی اربعین و معاونت امور اربعین ارتقا یافت تا امکانات و اختیارات بیشتری داشته باشد.

به گزارش ایرنا در ادامه این بخش از همایش مدیران مواکب و مسئولان ستادهای بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی نیز مدیران مواکب پرسش‌هایی را مطرح کردند و رییس ستاد مرکزی اربعین به آنها پاسخ داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha