بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع ساخت و ساز غیرمجاز در کرمانشاه قلع و قمع شد

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: عرصه ۲ هزار و ۴۵۱ متر مربعی ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه تبرآباد شهرستان کرمانشاه امروز قلع و قمع شد.

انشااله کولانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: این اراضی ملی در پلاک ۱۸۰ سه قطعه به مساحت ۲ هزار و ۴۵۱ متر مربع از بخش مرکزی موسوم به تبرآباد شهرستان کرمانشاه تخریب و قلع و قمع شد.

وی تاکید کرد: این اقدام در راستای صیانت از عرصه‌های ملی و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز، در اراضی ملی صورت گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: این اقدام بر اساس رأی قضایی صادره و با حضور نماینده دادستان، عوامل نیروی انتظامی و مامورین یگان حفاظت اداره کل و منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرمانشاه اجرایی شد.

کولانی اضافه کرد: منابع طبیعی بستر حیات و توسعه پایدار در هر سرزمینی است که در زمره انفال و متعلق به تمام نسل هاست لذا هر گونه دخل و تصرف غیر مجاز در آن جرم تلقی شده و به شدت با متخلفین برخورد خواهد شد.

بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع ساخت و ساز غیرمجاز در کرمانشاه قلع و قمع شد

وی از آحاد مردم خواست از هر گونه خرید و فروش اراضی در عرصه های طبیعی و حتی کشاورزی بدون استعلام قانونی از دستگاه‌های ذیربط جدا خودداری کنند که در صورت عدم توجه عواقب این چنینی را به همراه خواهد داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از تمام شهروندان خواست در همیاری طبیعت و همگامی با حافظان این ارزش‌های الهی با مشاهده هر گونه تخریب و تصرف در عرصه های منابع طبیعی سریعا مراتب را به شماره تلفن امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ اطلاع رسانی کنند.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۴ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی و با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha