۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۹
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85143964
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حضور استاندار کردستان در میدان مطالبات مردمی

۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۹
کد خبر: 85143964
حضور استاندار کردستان در میدان مطالبات مردمی

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان از ابتدای حضور خود در کردستان، حضور میدانی در میان مردم را به همه کارهای دیگر اولویت داده، چون به گفته خودش" ثمره حضور در میدان، شناخت مشکلات از زبان مردم است".

به گزارش خبرنگار ایرنا، رهبر معظم انقلاب، هشتم شهریور سال گذشته در دیدار با مسوولان توصیه هایی را مطرح کردند که مهمترین بخش آن توصیه مدیران به رفتن به میان مردم بود

ایشان در این بخشی از سخنان خود فرمودند:" بروید با مردم روبه‌رو بشوید، حرف مردم را بشنوید، حلم به خرج بدهید. گاهی انسان خسته می‌شود ــ این جزو تجربه‌های خود بنده هم هست ــ گاهی انسان واقعا خسته می‌شود اما تحمل کنید، صبر کنید.

این حضور بی‌واسطه و پرحجم آقای رئیس‌جمهور در میان مردم خیلی برکات دارد، آثار خیلی خوبی دارد؛ همچنین مسوولان دیگر دولت.

البته شما [دولتتان را] می‌گویید «دولت مردمی»؛ دولت مردمی فقط به این نیست که بروید میان مردم؛ این کار لازم است اما کافی نیست؛ باید بتوانید مشارکت مردم را در کارهای گوناگون و بخشهای گوناگون جلب کنید".

این رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دولت سیزدهم سرلوحه کار دولت سیزدهم قرار گرفت و حضور در میان مردم به کار روزمره مدیران تبدیل شد.

اسماعیل زارعی کوشا، ۲۶ آبان ۱۴۰۰ به عنوان استاندار کردستان از سوی هیات دولت معرفی شد و از آن تاریخ تاکنون ۶۸ سفر درون استانی داشته است، سفرهایی که دیدار با مردم حرف اول را در آن می‌زند.

اتحادیه اروپا، این مسوول ارشد دولت در کردستان را سال گذشته از سفر به کشورهای عضو این اتحادیه تحریم کرد، ترجیح استاندار جوان دولت این بود که به جای دلخوش کردن به نگاه اروپاییها، نگاهش به مردمی باشد که سالهاست از رنج ناشی از جنگ تحمیلی همین کشورها، هنوز قامت راست نکرده‌اند.

۶۸ سفر به ۱۰ شهرستان

کردستان ۱۰ شهرستان دارد و زارعی کوشا در طول دوران ۱۹ ماهه استانداری خود تقریبا به همه نقاط دور و نزدیک کردستان سر زده است.

وی دیروز ۲۸ خرداد شصت و هشتمین سفر خود را انجام داد، به زادگاهش قروه برای چندمین بار سفر کرد و رو در رو با مردم به گفت و گو نشست.

ابتدا با مردم دزج دیدار داشت و بعد به مالوجه رفت؛ تازه شهری که ۲ سال از عمر شهر شدنش می گذرد و کمترین زیرساختهای شهر بودن را دارد.

زارعی کوشا در دزج اظهار کرد: تصمیمات واقع بینانه از همین حضور در بین مردم حاصل می شود و شناخت مشکلات، ثمره کار میدانی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند.

او در مالوجه هم با نگاهی به گذشته و افتتاح طرحهای نیمه تمام، گفت: در دولت سیزدهم افتتاح نمایشی طرحها اتفاق نمی افتد و تا طرحی تکمیل نشود، قیچی زنی نخواهد شد.

استاندار کردستان که دغدغه وضعیت نامناسب زیرساختهای شهری مالوجه را دارد، تاکید کرد: کارگروه ویژه ای برای انجام کارهای جهشی در این شهر تشکیل می شود.

حضور استاندار کردستان در میدان مطالبات مردمی

مردم خط قرمز دولت

مردم خط قرمزی است که استاندار کردستان بارها در جلسات مختلف، آن را تکرار کرده است و این تکرار تنها در حرف نیست، در عمل هم همیشه جانب مردم را گرفته است.

در جلسه دیروز شورای مسکن و اشتغال قروه، بارها روسای بانکها و دستگاههای اجرایی استان را خطاب قرار داد و از حق مردمی گفت که نیازمند وام برای اشتغال و مسکن هستند.

او دل خونی از منابع بانکی کردستان دارد، رقمی حدود ۶ دهم درصد و این در برابر مردمی که در درآمد از استانهای آخر و در تورم از استانهای پیشرو است، رقم بسیار ناچیزی است.

چیزی که نمایندگان اقشار مختلف مردم قروه هم در دیدار با استاندار آن را مطرح کردند، آنها از کم کاری بانکها نقدهای زیادی داشتند و شاید نمی دانستند که ۲ ساعت قبل از آن استاندار حرفهای مفصلی با بانکها داشت که مردم را دریابند.

زارعی‌کوشا در این دیدار از رویکرد متعهدانه و مسوولانه مردم قدردانی و ابراز امیدواری کرد این رویه در بین مسوولا اجرایی هم تسری یابد.

وی الگوسازی توسط اتاق های فکر و هیات های اندیشه ورز در قالب مجمع های مشورتی و راهبردی را از جمله اقدامات مردمی دانست که می تواند مسوولان را به حرکت بیشتری وادارد.

این تصمیمی است که ظرف چند هفته آینده اجرایی می شود و به دستور استاندار کردستان، فرمانداران بازوهای مشورتی خود را از اقشار مختلف مردم در مجمع مشورتی –راهبردی شهرستانها خواهند داشت تا راهکارها و دغدغه ها را با نظر مردم بررسی و انتخاب کنند و دستگاههای اجرایی تخصیص نیز نظیر این مجمع را خواهند داشت تا نقایص برطرف شود.

این‌ها حرف استاندار کردستان در دیدار مردمی وی با قروه‌ای‌ها بود.

نقد استاندار به سیستم معیوب اداری

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار نفر در نوبت دیدار مردمی با استاندار کردستان هستند، این آمار را ناشی از سیستم اداری معیوب دانست که مردم را مجبور می کند تا از راس، دنبال حل مشکل خود باشند.

استاندار کردستان تاکید کرد که اعتقادی به مدیریت ستادی ندارد چرا که این سیستم پاسخگو نیست و مردم به دنبال پاسخ از مسوولان هستند.

زارعی‌کوشا گفت: اگر به واسطه این اقدامات فرهنگ مدیریت را یک قدم به سمت اصلاح ببریم، کار ماندگاری کرده‌ایم.

شاید یکی از ماندگارترین کارها دیروز به ثمر نشست وقتی کلید واحد مسکونی نهضت ملی به دست زوج جوان قروه ای داده شد تا طعم شیرین خانه دار شدن را بچشند.

۷۲ واحد مسکن ملی احداثی بنیاد مسکن دیروز در قروه بهره برداری شد، طرحی که از سال ۹۸ در گیر و دار این بودند که صاحب سرپناه شوند.

حضور استاندار کردستان در میدان مطالبات مردمی

۵۰ مصوبه در یک روز برای توسعه قروه

استاندار کردستان در پایان سفر خود به قروه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سفر در ادامه سفرهای شهرستانی انجام گرفت که با برنامه منظمی که تجربه شده در شهرستانهای مختلف در دست انجام است.

اسماعیل زارعی کوشا افزود: در قروه هم بازدیدهای مفصلی از وضع پروژه های اقتصادی و عمرانی داشتیم و هم دیدارهای مردمی و سرکشی به بخش های مختلف شهرستان انجام گرفت.

شرکت در نشست های تخصصی اشتغال، مسکن و برنامه ریزی برنامه های دیگری بود که استاندار کردستان به آن اشاره کرد و افزود: ۵۰ مصوبه در این نشست ها جمع بندی و تصویب کردیم که آنهایی که نیاز به مصوبه رسمی شورای برنامه ریزی دارد در جلسه آتی ارائه و مصوب و ابلاغیه های دیگر هم به دستگاهها ارائه می‌شود.

توسعه بخش ها و رفع معضلات، توسعه فضای گردشگری، بررسی مسکن ملی، تامین زمین برای نهضمت ملی مسکن در شهر قروه و شهرهای اقماری، بررسی امور عمران شهری و روستایی، ضرورت اجرا و بازنگری در طرح هادی، آخرین وضعیت راه روستایی، استفاده از ظرفیت معادن و مسوولیت اجتماعی صنایع و معادن برای تکمیل طرحهای روستایی، تخصیص و تعیین زمین برای درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی از جمله مصوباتی بود که استاندار کردستان به آن اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha