۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85143977
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وقوع تندبادهای لحظه‌ای پدیده غالب جوی هفته جاری در اصفهان است

اصفهان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: پدیده غالب جوی برای بیشتر مناطق استان در هفته جاری وزش باد متوسط همراه با تندباد لحظه‌ای خواهد بود.

محمد رضا رفیعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پدیده بارشی برای هفته جاری در استان نخواهیم داشت، افزود: تند بادهای لحظه ای تنها پدیده غالب در این استان است که برای روزهای دوشنبه و سه شنبه از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی ادامه داد: این وضعیت در مناطق دارای کانون‌های گرد خاک از جمله مناطق شمالی، شرقی و شمال شرق استان با خیزش گرد و خاک همراه است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: احتمال انتقال این گرد و خاک به مناطق مرکزی و کلان‌شهر اصفهان در صورت افزایش شدت وزش باد وجود دارد.

به گفته وی، بیشترین میزان وزش باد روز گذشته از انارک اردستان با ۶۴ کیلومتر بر ساعت گزارش شد و در شهر اصفهان هم وزش باد لحظه ای و موقت گزارش شد.

وی ادامه داد: دمای صبح امروز شهر اصفهان هم ۲۹ درجه سانتی گراد است که نسبت به روز گذشته یک درجه گرم‌تر شده است.

رفیعی با بیان اینکه دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت خاطرنشان کرد: دمای کلان شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات شبانه روز گذشته به ۳۸ درجه و در خنک‌ترین ساعات به ۲۱ درجه سانتی‌گراد رسید.

وی بیان کرد: خوروبیابانک با دمای ۴۲ و بویین و میاندشت با دمای پنج درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha