۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۵
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85143992
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانش‌آموزان ۶۷ درصد مدارس گناباد و بجستان «فلوراید تراپی» شدند

گناباد-ایرنا- سرپرست واحد دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: ۶۷ درصد دانش‌آموزان مدارس ابتدایی این شهرستانها در سال تحصیلی جاری زیر پوشش طرح «وارنیش فلوراید تراپی» در راستای بهداشت دهان و دندان قرار گرفتند.

دکتر عباس غفاری روز یکشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزوذ: طرح وارنیش فلوراید تراپی با هدف جلوگیری از پوسیدگی دندان در ۱۴۹ مدرسه ابتدایی شهرستانهای گناباد و بجستان اجرا شد.

وی اظهار داشت: طرح مزبور به عنوان یکی از طرحهای مهم دانشگاه علوم پزشکی گناباد طی سنوات اخیر با استقبال خوبی از سوی دانش آموزان مواجه شده است.

دکتر غفاری تصریح کرد: ادارات آموزش، آموزشگاه بهورزی، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گناباد و مجتمع آموزش عالی سلامت، بهورزان و مراقبان سلامت در اجرای این طرح مشارکت داشته اند.

سرپرست واحد دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی گناباد ادامه داد: وارنیش فلوراید، یک ژل طلایی است که بر روی سطح دندان‌های خشک قرار داده می‌شود تا با تقویت دندان‌ها، مانع پوسیدگی آنها شود.

وی خاطر اظهار داشت: وارنیش فلوراید یکی از درمان‌های دندانپزشکی است که به منظور تقویت دندان، جلوگیری از پوسیدگی دندان، کاهش سرعت تخریب دندان و پیشگیری از بدتر شدن شرایط دندان در کلینیک دندانپزشکی انجام می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با ۲ بیمارستان علامه بهلول گنابادی و و آیت الله مدنی، ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۶ پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژانس هوایی مشغول ارائه خدمت به مردم شهرستان های گناباد و بجستان در جنوب خراسان رضوی است.
بیش از ۱۴۰ هزار نفر از مردم این شهرستانها زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

مرکز شهرستانهای گناباد و بجستان به ترتیب در فاصله ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد و جنوب استان خراسان رضوی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha