استاندار: تولیدکنندگان لرستانی باید ملزم به صادرات محصول از طریق گمرک استان شوند

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: تولیدکنندگان استان باید ملزم به تولید صادرات  از طریق گمرک لرستان شوند تا این ظرفیت به خوبی مورد استفاده قرار گیرد و از طرفی گردش مالی استان ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرهاد زیویار روز یکشنبه در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی استان افزود: زمین، آب، برق، گاز تسهیلات بانکی و سایر خدمات از درون استان برای تولیدکنندگان فراهم می شود بنابراین باید صادرات آنها به منظور ارتقای شاخص های استان از طریق گمرک لرستان انجام شود.

وی تاکید کرد: باید هرگونه الزام و اجباری که امکان آن در استان فراهم است لحاظ شود تا صادرات کالا از گمرک لرستان رونق یابد و دولت نیز برای تامین زیرساخت های لازم اقدام و همکاری می کند.

وی گفت: راه اندازی پایانه صادراتی استان مدت ها بررسی شده و در دست پیگیری است همچنین کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی نیز تا حدودی دچار انفعال شده اند که باید دوباره فعال شوند و تعامل میان دولت و بخش خصوصی در استان بیش از پیش باشد.

استاندار لرستان ادامه داد: انتظار می رود ظرفیت های کشاورزی، دامی، صنعتی و معدنی استان با همکاری اتاق بازرگانی تحقق یابد و شرکت واحد مدیریت صادرات استان تشکیل و تقویت شود.

زیویار اخذ مجوز کارگو( صادرات هوایی) برای فرودگاه خرم آباد را فرصت مناسبی دانست و تاکید کرد: تجهیزات و امکانات لازم برای استفاده از این مجوز باید در تابستان پیش رو فراهم شود تا این ظرفیت بالا با توجه به کاهش قیمت سوخت صادرات هوایی، به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین عملکرد بانک توسعه صادرات استان در پرداخت تسهیلات را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: پرداخت وام، موتور محرکه توسعه صادرات است که علاوه بر این تسهیلات، اقدامات موثر و مستمری در سایر بخش های اقتصادی استان صورت گرفته و در حال پیگیری است.

استاندار لرستان افزود: شرکت در نمایشگاه های خارج از کشور برای معرفی ظرفیت های صادراتی لرستان ضروری می باشد که در این راستا برنامه ریزی برای حضور تولیدکنندگان لرستان در نمایشگاه های بلاروس، عراق و روسیه صورت گرفته تا توانمندی های استان به خوبی عرضه شود.

سال گذشته حدود ۲۹۴ میلیون دلار محصولات لرستان صادر شده که سهم گمرک استان از این رقم ۴۲ میلیون دلار بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha