۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۵
کد خبر: 85144034
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خشکسالی ۷۵۰ میلیارد ریال به مراتع تربت‌حیدریه خسارت وارد کرد

تربت‌حیدریه - ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت‌حیدریه گفت: خسارت خشکسالی در این شهرستان بدنبال کاهش ۵۰ درصدی نزولات جوی طی سال زراعی جاری و در پی آن کاهش تولید علوفه، ۷۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

علیرضا قادری روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی جاری به دلیل کاهش بارندگی ها تولید علوفه در شهرستان تربت حیدریه به میزان ۱۰ هزار تن کاهش یافت.

وی بیان کرد: از مجموع ۳۷۹ هزار هکتار مساحت شهرستان تربت‌حیدریه، حدود ۲۱۵ هزار هکتار آن را مراتع تشکیل می‌دهند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت حیدریه با بیان اینکه رتبه بندی مراتع این شهرستان از نوع سه و چهار است، اظهار کرد: این بدان معناست که میزان تولید علوفه در آنها بین ۵۰ تا ۲۵۰ کیلوگرم و به طور متوسط ۱۵۰ کیلوگرم در هکتار است.

وی ادامه داد: برای جبران آن کارهای مختلفی می‌توان انجام داد و از جمله کاهش فشار دام در مراتع و این بدان معناست که برای تغذیه دام، از جو و علوفه خشک استفاده شود.

خشکسالی ۷۵۰ میلیارد ریال به مراتع تربت‌حیدریه خسارت وارد کرد


قادری از قرق کردن مراتع در فصل رویش به عنوان راهکار دوم یاد کرد و افزود: پاییز امسال بنا داریم در مناطقی که مستعد هستند با مشارکت بهره‌برداران، بذرپاشی کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت پروژه‌های آبخیزداری و بندهای خاکی تربت‌حیدریه اشاره و اظهار کرد: اکنون هشت بند خاکی در بخش‌های "کدکن ،بایگ و مرکزی" و در روستاهای "برس، رودخانه، علاقه، گرماب، صنوبر، حصار و بسک" وجود دارد که کارکرد آنها کنترل رسوب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی است.
قادری همچنین از کمبود نیروی یگان حفاظت در تربت حیدریه خبر داد و اظهار داشت: اکنون کار حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی در این شهرستان تنها توسط چهار نفر انجام می شود و برای جبران آن از گروههای مردم نهاد، همیاران طبیعت، هیات کوهنوردی و دامداران و بهره‌برداران منطقه کمک می‌گیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha