نتانیاهو: لایحه تغییرات قضایی را ادامه می‌دهم/لاپید: «بی بی» نخست وزیر کمتر از ۵۰ درصد است

تهران-ایرنا- درحالی که مذاکرات کابینه بنیامین نتانیاهو و ائتلاف اپوزیسیون در رژیم صهیونیستی برای رسیدن به توافقی درباره لایحه تعلیق شده «تغییرات قضایی» متوقف شده است، نتانیاهو امروز اعلام کرد که قصد دارد این لایحه را بار دیگر با وجود مخالفت ائتلاف اپوزیسون به جریان بیاندازد؛ این امر با واکنش شدید «یائیر لاپید» از سران اپوزیسیون روبرو شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ملقب به «بی بی» امروز اعلام کرد: این هفته گام های عملی برای اصلاحات سیستم قضایی اتخاذ خواهیم کرد.

شهرهای مختلف سرزمین های اشغالی شنبه شب برای بیست و چهارمین هفته متوالی شاهد تظاهرات هزاران صهیونیست علیه لایحه «تغییرات قضایی» کابینه نتانیاهو بود.

شهرک‌نشینان صهیونیست در خیابان‌های مناطق مختلف سرزمین های اشغالی علیه کابینه نتانیاهو و لایحه کابینه او شعار سر دادند.

طی 23 هفته گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو و لایحه تغییرات در دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی بوده است.

روسای اپوزیسیون رژیم صهیونیستی لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش این چهره برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

در آغاز اعتراضات گسترده به لایحه تغییرات قضایی ، کابینه نتانیاهو مجبور شد که عقب نشینی کرده و مراحل تصویب آن را به حالت تعلیق درآورده و با میانجیگری رئیس رژیم صهیونیستی با ائتلاف اپوزیسیون وارد گفت وگو شود که تاکنون نتیجه ای نداشته است اما تشدید تنش های اخیر بین ائتلاف حاکم و ائتلاف اپوزیسیون باعث شده که «یائیر لاپید» رهبر حزب «یش عتید» و «بنی گانتس» رهبر حزب «اتحاد» رژیم صهیونیستی که در ائتلاف مخالفان نتانیاهو قرار دارند، چهارشنبه گذشته مذاکرات را به حالت تعلیق درآوردند.

یائیر لاپید امروز بار دیگر با حمله به نتانیاهو، او را نخست وزیر کمتر از 50 درصد صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی دانست که به نظر می رسد واکنشی به تصمیم نتانیاهو برای به جریان انداختن دوباره لایحه تغییرات قضایی باشد.

لاپید از این لایحه به عنوان کودتای نتانیاهو یاد کرد و گفت که اگر نتانیاهو همانگونه که متعهد شد کودتای خود را به طور یکجانبه ادامه دهد، در آن صورت او تنها نخست وزیر کم تر از نیمی از صهیونیست ها بلکه کم تر از نیمی از اقتصاد و کم تر از نیمی از امنیت و کم تر از نیمی از اعضای کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی خواهد بود.

روی کار آمدن کابینه راست‌گرای نتانیاهو، گسست در درون صهیونیستها و سران سیاسی و نظامی آنها در سرزمین‌های اشغالی را تشدید کرده است؛ به طوری که بسیاری از کارشناسان و مقامات صهیونیست درباره وقوع جنگ داخلی و فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha