استاندار: ۱۴۰ واحد راکد آذربایجان غربی به چرخه تولید بازگشت

مهاباد - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه ۱۴۰ واحد راکد آذربایجان غربی به چرخه تولید بازگشته است، گفت: فعالیت‌های ستاد رفع موانع تولید در استان اثربخشی مطلوب در حوزه تولید بویژه اشتغال را به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران میاندوآب افزود: ستاد رفع موانع استان در قالب یکشنبه‌های تولید با هدف رسیدگی به مشکلات بخش تولید و با محوریت حوزه اقتصاد در محل واحدهای تولیدی مشکل دار و همه شهرها تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: در بیش از یک سال گذشته و با اجرای برنامه حمایت از تولید بیش از ۱۴۰ واحد راکد استان دوباره به چرخه کار و تولید بازگشتند و همین امر بر رونق تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی این استان تاثیر مستقیم داشته است.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: طبق آمار این استان از لحاظ بیشترین کاهش نرخ ببکاری در سطح کشور رتبه نخست را بدست آورده و تعهد شغلی ۱۱۰ درصدی را ثبت کرده است.

معتمدیان با بیان اینکه میاندوآب دارای ظرفیت‌های مستعد در بخش تولید استان است، یادآور شد: این منطقه با توجه به مرکزیت چهار شهر اطراف پتانسیل ایجاد شهرک منطقه‌ای را دارد.

وی با اشاره به وجود آب کافی و خاک مناسب در این منطقه اضافه کرد: تلاش می‌کنیم زیرساخت‌های فرآوری محصولات کشاورزی با هدف ایجاد اشتغال و ارزش افزوده را در این شهرستان فراهم کنیم.

معتمدیان از پیگیری مصوبات سفر شهرستانی خود و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: بخش قابل توجهی از برنامه‌های میان مدت و مصوبات سفر قبلی محقق شده که در توسعه شاخص‌های توسعه ای شهرستان موثر بوده است.

به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان غربی در جریان سفر خود به شهرستان میاندوآب از واحد کشتارگاه صنعتی مرغ ثیمین بال میاندوآب واقع در روستای ارمناک سفلی، واحد تولید پنیر پیتزا شکوفه‌های بهاری کوهستان، ابریشم پلاستیک ایرانیان، آسایش قطره آذربایجان در شهرک صنعتی این شهرستان بازدید کرد.

شهرستان میاندوآب در جنوب آذربایجان‌غربی و در شاهرگ مواصلاتی سه استان کشور شامل آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha