زخمی شدن جوان سرابی توسط خرس قهوه ای

۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۰۴
کد خبر: 85144200
زخمی شدن جوان سرابی توسط خرس قهوه ای

تبریز-ایرنا- رئیس اداره محیط زیست شهرستان سراب از حمله یک قلاده خرس قهوای همراه با ۲ توله اش به یک جوان اهل روستای «غرقه» این شهرستان و زخمی شدن وی خبر داد.

به گزارش ایرنا، علی سیدقمی روز یکشنبه با ابراز تاسف از مصدومیت جوان سرابی، اظهار کرد: این مرد جوان حین کشاورزی در مزرعه ناگهان مورد حمله خرس قهوای قرار گرفته و از ناحیه شکم و بازو مصدوم شد که بلافاصله فرد مصدوم توسط اهالی منطقه به بیمارستان منتقل شد.

وی ادامه داد: پس از این حادثه ماموران یگان حفاظت اداره محیط زیست شهرستان بلافاصله به محل حادثه اعزام و برای این‌که خرس مذکور خسارت احتمالی مجددی وارد نکند، هم اکنون در منطقه مستقر هستند.

سیدقمی افزود: فرد مصدوم نیز در یکی از بیمارستان‌های سراب بستری بوده و مداوا و پانسمان های اولیه انجام شده است که خوشبختانه وضعیت وی رو به بهبود بوده و یکی از ماموران یگان حفاظت محیط زیست سراب نیز در کنارش حضور دارد.

وی با بیان اینکه مردم آذربایجان شرقی اعم از افراد بومی و گردشگران که به مناطق خارج شهر می‌روند باید در مواجه با حیوانات وحشی چون خرس ابتدا خونسردی خود را حفظ کرده و به نقطه‌ای مرتفع بروند، یادآور شد: افراد مورد هجوم توسط خرس های وحشی می توانند با ایجاد صدای بلند و تکان دادن لباس، حیوان وحشی را ترسانده و از خود دور نگه دارند.

سیدقمی به مردم توصیه کرد: به هیچ عنوان به خصوص در مناطقی که زیستگاه و محل گذار حیوانات وحشی است، به تنهایی سفر و گردش نکرده و برای اموراتی چون کشاورزی و چرای دام نیز به طور حتم فردی را به همراه خود ببرند.

شهرستان سراب با جمعیت ۱۳۵ هزار نفری در فاصله ۱۳۴ کیلومتری شمال شرقی تبریز واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha