منشور اخلاقی هیات‌های مذهبی استان یزد بر اساس نیاز جامعه تدوین شد

یزد- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: منشور اخلاقی برای تشکل‌های دینی و هیات‌های مذهبی استان تدوین و بر اساس این منشور برای تمامی بخش‌های مختلف یک تشکل و هیات‌مذهبی اهداف و برنامه‌های متنوع بر اساس شرایط روز و نیاز مردم و جوانان پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی روز یکشنبه در همایش روحانیون شهرستان یزد با تبیین اهمیت و نقش هیات‌های مذهبی و تشکل‌های دینی و فرهنگی در تراز انقلاب اسلامی، ادامه داد: اجرای برنامه‌های مختلف مناسب تمامی ایام سال توسط هیات‌های مذهبی با حضور جوانان و جلب مشارکت آحاد مردم باید جدی گرفته شود.

این مسئول در ادامه با توجه به نزدیک بودن ماه محرم حسینی، برنامه‌ریزی برای هیات‌های مذهبی و هدایت‌گری آنها را مهم توصیف کرد و گفت: باید روحانیون و خطبا از فرصت این ماه برای جهاد تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه استفاده کنند.

نجیمی در خصوص توطئه فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان علیه نظام و انقلاب اسلامی به خصوص نسل جوان نیز اظهار داشت: بعضی‌ها در صدد فاصله انداختن میان هیات‌های مذهبی استان با نظام اسلامی هستد که باید در این خصوص همه هشیار باشند تا فریب دشمن را نخورند.

منشور اخلاقی هیات‌های مذهبی استان یزد بر اساس نیاز جامعه تدوین شد

وی اظهار کرد: یکی از خلاء‌های مهم در برخی هیات‌ها عدم حضور موثر و فعال روحانیون است که اگر این حضور بیشتر شود موجب توسعه و ترویج آموزه‌های دینی صحیح و اصلاح خط فکری منطبق بر اصول اساسی انقلاب اسلامی خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد با بیان توجه و تجلیل مقام معظم رهبری از سینه‌زنی سنتی هیات‌های مذهبی یزد گفت: روش سینه‌زنی هیات‌های یزد، خاص و برای مردم دیگر استان‌ها جذاب است که باید این سنت حسنه را برای آیندگان به یادگار گذاشت.

استان یزد بیش از سه هزار مسجد و حسینیه و ۲ هزار و ۵۰۰ روحانی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha