تاخیر در ابلاغ تعرفه شهریه مدارس باعث سوءاستفاده شد/ جمع‌آوری شکایات متعدد

تهران - ایرنا - معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: موضوع شهریه در ستاد تنظیم بازار مطرح شده است و تعزیرات حکومتی در زمینه قیمت‌گذاری دخالت ندارد اما اکنون مشکل این است که تاخیر در ابلاغ مصوبه تعرفه باعث سواستفاده شده است.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، احمد اصانلو روز یکشنبه در نشست هماهنگی برخورد با تخلفات مدارس غیردولتی در دریافت شهریه با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و نماینده سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، اظهار داشت: شکایات متعددی در این زمینه جمع‌آوری و به شعب ملی ارسال شده است. آموزش و پرورش هم در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده است.

وی تصریح کرد: تلاش ما این است که از موضع تعزیرات به موضوعات ورود نکنیم و سازمان‌ها قبل از اینکه پرونده تشکیل شود نظارت کرده و مشکلات را حل کنند.

وی با اشاره به قیمت بلیت اتوبوس و مترو گفت: در مورد افزایش قیمت بلیت اتوبوس، مترو و عوارض ساختمانی تعزیرات حکومتی ورود کرد و موضوع حل شد و علاقه‌مند هستیم قبل از برخوردهای تعزیراتی و تشکیل پرونده مشکل حل شود.

برخوردهای چکشی و تعزیراتی باعث حل مشکل نمی‌شود

معاون وزیر دادگستری تصریح کرد: اعتقاد داریم برخوردهای چکشی و تعزیراتی ممکن است باعث حل مشکل نشود و ترجیح می‌دهیم سازمان‌ها با تعامل مشکلات را حل کنند. با توجه به دریافت شکایات و گزارش‌ها ناچار به ورود هستیم اما انتظار داریم آموزش و پرورش در این زمینه برنامه نظارتی خود را ارائه دهد.

وی تاکید کرد: سازمان تعزیرات حکومتی براساس قانون مرجع نظارت اولیه نیست بلکه مرجع رسیدگی به تخلفات است.

اصانلو اظهارداشت: از آموزش و پرورش درخواست داریم که زودتر مصوبه تعرفه شهریه‌ها اعلام شود البته تا قبل از آن به تخلفات موردی که در شعب ملی سازمان تعزیرات حکومتی اعلام شده است رسیدگی می‌شود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: در مقابله با متخلفان سیاست سازمان تعزیرات حکومتی این است که برخورد قاطع داشته باشیم تا همان یک درصد یا نیم درصد تخلف هم اتفاق نیفتد.

تاخیر در ابلاغ تعرفه شهریه مدارس باعث سوءاستفاده شد/ جمع‌آوری شکایات متعدد

۱۵ هزار مدرسه زیر ۱۵ میلیون شهریه دریافت می‌کنند

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: آموزش و پرورش ۱۸ هزار مدرسه و ۲۰ هزار آموزشگاه در سطح کشور دارد.

احمد محمودزاده یادآور شد: از زمانی که دولت سیزدهم مستقر شد به شهریه نظم دادیم و الگوی کیفیت بخشی را برای مدارس و آموزشگاه‌ها اجرا کردیم. در آموزش و پرورش، پژوهش جدی برای تعیین مبنای شهریه انجام شد و شاخص‌هایی مشخص شود تا مدارس مطابق بر آنها شهریه دریافت کنند.

وی با اشاره به بخشنامه‌ای که در ۲۲ فروردین سال جاری تصویب شد، خاطرنشان کرد: در این بخشنامه چند موضوع را مدنظر قرار دادیم. یکی از موضوعات این ابلاغیه، نیروی انسانی، سرانه پرداختی و سرانه فضای فیزیکی، سرانه تجهیزات و سایر هزینه‌ها بود.‌ این فرایند برای نخستین بار در آموزشگاه‌ها نیز اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: اکنون شهریه‌ها از ۲ تا ۳۸ میلیون تومان است و ۱۵ هزار مدرسه زیر ۱۵ میلیون شهریه دریافت می‌کنند. تا پایان خرداد تعرفه شهریه‌ها برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اعلام خواهد شد.

تاخیر در ابلاغ تعرفه شهریه مدارس باعث سوءاستفاده شد/ جمع‌آوری شکایات متعدد

نیم درصد مدارس دولتی تخلف می‌کنند

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ۸۰۰ مرکز آموزشی در طول یکسال گذشته پلمب شدند و آن چه در فضای مجازی مطرح می‌شود درباره نیم درصد مدارس غیردولتی است که تخلف می‌کنند.

به گفته وی، آموزش و پرورش براساس شاخص‌های تعیین شده نظارت جدی و میدانی دارد و تا پایان خرداد سقف و کف شهریه را اعلام می‌کنیم.

محمودزاده درباره پیش ثبت‌نام افزود: اگر پیش ثبت‌نامی اتفاق می‌افتد قرار است پولی گرفته نشود یا به صورت علی‌الحساب باشد و در صورت انصراف دانش‌آموز همه شهریه علی‌الحساب به والدین بازگردانده می‌شود.

محسن حسین‌لویی مدیر کل نظارت بر خدمات عمومی سازمان حمایت گفت: برای بحث شهریه با همکاری آموزش و پرورش فرمول‌هایی را مشخص کردیم و براساس آن شهریه دریافت می‌شد. یا نباید اجازه ثبت‌نام در اردیبهشت بدهیم یا باید دستورالعمل را زودتر می‌فرستادیم.

وی با اشاره به تعدیل و ترمیم شهریه‌ها اظهار داشت: شهریه برخی مدارس با پایه پایین بسته شده است و نیاز به ترمیم دارند و امکان ارائه خدمت مناسب ندارند. همچنین در مدارسی که قیمت خارج از حد متعارف دریافت می‌کنند تعدیل باید صورت گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha