برنامه‌های جدیدی برای مقابله با اعتیاد در بستر فضای مجازی تعریف شده است

اهواز - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به تشکیل کمیته فضای مجازی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: در این کمیته برنامه‌های جدیدی برای مقابله با اعتیاد تعریف شده است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین رضا کلاه‌کج روز یکشنبه در جلسه کمیته فضای مجازی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به در پیش بودن هفته مبارزه با مواد مخدر اظهارکرد: فعالیت‌های فرهنگی بسیاری در جهت هرچه تاثیرگذارتر برگزار شدن این مناسبت، تدارک دیده شده است.

وی با بیان این که آنطور که باید برای مقابله با تبلیغات سو در فضای مجازی فعالیت نشده گفت: مواد مخدر در سراسر دنیا و به تبع آن در کشور و استان روز به روز گسترش می یابد و مواد جدید و خطرناک‌تری وارد می‌شود لذا همه دستگاه‌های اجرایی باید این موضوع را زنگ خطری برای نوجوانان و جوانان کشور تلقی کنند و اقدامات لازم را برنامه‌ریزی‌ نمایند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان‌کرد: تبلیغاتی همچون دریافت حس آرامش، بهتر درس خواندن، احساس شادی و ... از جمله مواردی است که تحت عنوان مواد مخدر در فضای مجازی تبلیغ می‌شود که باید این موارد به درستی برای جوانان تبیین و روشن شود.

وی با اشاره به سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته در راستای جلوگیری از تبعات سوء افزایش عرضه و تقاضای مواد مخدر در فضای مجازی بیان کرد: امیدوارم در سال جاری اقدامات موفق و موثری را در حوزه مبارزه با مواد مخدر داشته باشیم.

لزوم ایجاد جریان همه جانبه برای مبارزه با اعتیاد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان گفت: برای مقابله با پدیده شوم اعتیاد نیاز به جریانی همه جانبه است و تنها یک دستگاه قادر به مقابله با آن نیست.

رضا نجاتی با تاکید بر توسعه برنامه‌های فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد توضیح داد: برنامه‌های فرهنگی و آموزشی باید به گونه‌ای باشند که جوانان و نوجوانان رغبتی به سوی مواد مخدر در خود احساس نکنند با تداوم کار فرهنگی و استمرار آن می‌توان این هشدار را به سطح جامعه نیز منتقل کرد.

وی عزم کشور در مقابله با مساله شوم اعتیاد و مواد مخدر را جدی خواند و گفت: در این راستا برخوردهای قاطعانه صورت می‌گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان نگاه شورای هماهنگی مبارزه با موارد مخدر را پیشگیرانه عنوان کرد و گفت: هدف نخست پیشگیری و سپس درمان و ایجاد اشتغال برای افراد مبتلا به مواد مخدر است در حال حاضر در کمپ‌های ترک اعتیاد ویژه معتادان متجاهر علاوه بر درمان، آموزش معتادان نیز در حال انجام است.

وی افزود: بخش عمده معتادان حاضر در کمپ‌ها پس از ترخیص مشغول به کار می‌شوند و حتی برخی از آن‌ها با آموزش‌هایی که فراگرفته‌اند به کارآفرین تبدیل شده‌اند.

نجاتی بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی و سایت‌های خبری در زمینه آموزش خانواده‌ها و آحاد جامعه به منظور پیشگیری و جلوگیری از رغبت جوانان به مواد مخدر اشاره کرد.

به گزارش ایرنا ۶ کمیته شامل کمیته مقابله، کمیته حقوقی، کمیته فرهنگی، کمیته بهداشت و درمان، کمیته فضای مجازی ذیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در حال فعالیت هستند که کمیته فضای مجازی این شورا بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha