۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۱۹
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85144343
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

السیسی: برقراری آتش‌بس فراگیر و دائم در سودان باید در اولویت باشد

تهران- ایرنا- رئیس جمهور مصر گفت: توقف درگیری‌ها و برقراری آتش‌بس دائم و فراگیر در سودان باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش ایرنا از شبکه روسیاالیوم، عبدالفتاح السیسی روز یکشنبه در دیدار با نایب رئیس شورای حاکمیتی سودان و هیات همراه افزود: آغاز گفت و گوهای سیاسی که به تحقق خواسته های ملت سودان درباره امنیت، ثبات و پیشرفت منجر شود نیز از اولویت هایی است که باید تلاش ها برای پیشبرد آن افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مصر همه تلاش های خود را برای برقراری آرامش و توقف خونریزی‌ها و کمک به موفقیت راه حل های مسالمت آمیز در سودان انجام می دهد، بر حمایت کامل قاهره از خارطوم و یکپارچگی سرزمینی سودان تاکید کرد.

السیسی افزود: مصر همواره و به ویژه در شرایط حساس کنونی، یار و پشتیبان سودان بوده است و دوملت مصر و سودان روابط تاریخی و منافع راهبردی مشترکی دارند.

نایب رئیس شورای حاکمیتی سودان نیز در این دیدار به شرح تلاش های انجام شده برای حل و فصل بحران موجود به نحوی که یکپارچگی کشور حفظ شود پرداخت.

«مالک عقار» از تلاش های مصر برای برقراری آرامش در سودان و پذیرایی از آوارگان سودانی تشکر کرد.

سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) شاهد درگیری بین ارتش این کشور به فرماندهی عبدالفتاح البرهان با نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) از جمله در پایتخت خارطوم و سایر شهرهای شمال و غرب کشور بوده است.

سازمان ملل اعلام کرده که بیش از یک میلیون نفر در داخل این کشور آواره شده‌اند، علاوه بر آن ۳۰۰ هزار سودانی نیز به کشورهای همسایه پناه برده‌اند.

اتحادیه آفریقا درباره وقوع جنگ داخلی در صورت تداوم درگیری ها در سودان هشدار داده است.

سازمان ایگاد (هیات بین دولتی توسعه شرق آفریقا) نیز اخیرا از طرح خود برای حل بحران سودان خبر داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha