حوادث غیرمترقبه بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال به کشاورزی اردبیل خسارت زد

اردبیل- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: حوادث غیرمترقبه بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان خسارت زده که بخش عمده خسارت‌ها مربوط به خشکسالی است.

به گزارش ایرنا، نادر تقی زاده عصر روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان گرمی که با حضور وزیر کشور در محل فرمانداری گرمی برگزارشد، گفت: در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال به زیربخش‌های زراعت، باغ، دام، طیور، تاسیسات دامی، ابنیه وتاسیسات زیربنایی خسارت وارد شد.

وی افزود: در سال زراعی جاری انواع بلایای طبیعی شامل خشکسالی، سرمادزدگی و یخبندان، سیل و تگرگ، باد و طوفان، گرد و غبار و آتش سوزی خسارت هنگفتی به زیربخش های کشاورزی وارد کرده است که بیشترین میزان خسارت وارده مربوط به خشکسالی بوده و رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل رتبه اول خسارت های خشکسالی را به خود اختصاص داده است، گفت: میزان خسارت وارده از قبل خشکسالی به زراعت استان ۷۸ هزار میلیارد ریال بوده که بالاترین میزان خسارت در شهرستان بیله سوار به میزان ۴۸ هزار میلیارد ریال است.

تقی زاده خسارت سرمازدگی و یخبندان در سطح استان را ۴۵ هزار میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: شهرستان مشگین شهر با خسارت ۳۷ هزار میلیارد ریال بالاترین میزان خسارت وارده را به خود اختصاص داده است.

وی خسارت‌های وارده از باد و طوفان، سیل و تگرک،آتش سوزی و گرد و غبار را در اولویت‌های بعدی عنوان کرد و افزود: در سال جاری ۳۱ مورد سیل در استان وقوع یافته که در شهرستانهای گرمی، انگوت، مشگین‌شهر و کوثر بیشترین خسارت را برجای گذاشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل میزان خسارت سیل به شهرستان‌های گرمی و انگوت را حدود۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال پیش بینی کرد و گفت: متاسفانه در این سیل علاوه بر خسارت بر تاسیسات زیربنایی بخش کشاورزی، عده ای از هموطنان نیز جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به مکاتبات سازمانی درباره میزان خسارت با مقامات کشوری، از وزیر کشور خواست برای کمک به کشاورزان خسارت دیده از بلایای طبیعی کمک بلاعوض و پرداخت وام‌های ارزان قیمت،امهال وامهای کشاورزی و تسریع در پرداخت خسارت بیمه شدگان را در دستور کار قرار دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha