۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۴۲
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85144493
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملکرد ضعیف اقتصادی بایدن؛ محور ضدتبلیغ دموکرات‌ها

تهران-ایرنا- جو بایدن و تیم دموکرات‌ها در حالی سخنرانی‌های اقتصادی را محور تبلیغات خود قرار داده‌اند که بیشتر آمریکایی‌ها اعتقاد دارند که سال آینده نیز رکود اقتصادی در پیش است.

به گزارش ایرنا به نقل از یاهو فایننس، یکی از مسائلی که باعث دلسردی طرفداران جو بایدن شده است، پائین بودن محبوبیت رییس جمهور دموکرات آمریکا به علاوه عملکرد ضعیف اقتصادی دولت وی در چهار سال گذشته است.

در نظرسنجی هاروارد/هریس، محبوبیت بایدن ۴۳ درصد و رتبه اقتصادی او ۳۹ درصد کاهش یافته است. نظرسنجی دیگری نشان می‌دهد که محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا ۴۱ درصد و رتبه اقتصادی ۳۶ درصد کاهش یافته است.

دیدگاه‌های منفی رای‌دهندگان نسبت به چشم‌انداز اقتصادی بایدن چالش اساسی دموکرات‌ها در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا را تشکیل داده است.

بایدن روز شنبه در سخنرانی خود بر خلاف انتظار هم حزبی‌هایش روی مساله اقتصادی تمرکز داشت و خطی‌مشی مستقیمی بین سیاست‌هایش و اقتصاد آمریکا ترسیم کرد که عملکرد بهتری نسبت به سال‌های گذشته داشته است.

بایدن در سخنرانی خود نوعی ضدتبلیغ را به اجرا گذاشت و گفت که من واقعاً معتقدم که کشور آمریکا در جهت جهش اقتصادی پیش می‌رود. پیام بایدن در مقابل روحیه بدبینانه بیشتر مردم آمریکا قرار دارد و حالا نگرانی‌ها در حزب دموکرات بیشتر شده است.

هرچند آمارهای ماه‌های اخیر نسبت به گذشته در مورد اقتصاد بهبود یافته ولی اکثریت جامعه آمریکا تغییری در زندگی خود مشاهده نمی‌کنند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثریت قاطع آمریکایی‌ها انتظار دارند که اقتصاد این کشور در سال آینده دچار رکود شود. حتی بسیاری فکر می‌کنند که در زمان کنونی نیز رکود اقتصادی وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha