۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۰:۰۱
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85144550
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر خارجه مصر و بورل درباره فلسطین گفت وگو کردند

تهران- ایرنا- منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، وزیر خارجه مصر در دیدار با جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره همکاری‌های دوجانبه، تحولات فلسطین و بحران اوکراین گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا از تارنمای الیوم السابع، سامح شکری وزیر خارجه مصر با جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در قاهره دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، شکری پس از این دیدار و گفت وگو در کنفرانس خبری مشترک با بورل با اشاره به چالش‌های فراوان پیش روی مصر و اتحادیه اروپا خواستار هماهنگی مشترک بین دو طرف شد.

وزیر خارجه مصر گفت: در این گفت وگو موضوع فلسطین و تلاش مشترک برای دستیابی به راه حل نهایی و تشکیل کشور مستقل فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ و راه حل دو کشوری مورد بررسی قرار گرفت و در مورد وضعیت سودان، لیبی و شرق مدیترانه و همچنین مسائل حقوق بشر رایزنی شد.

وی افزود: در این دیدار همچنین درباره بحران اوکراین و روسیه و راه‌های همکاری مصر و اتحادیه اروپا برای حل این بحران گفت وگو شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر به مصر همچنین با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب درباره مسائل جهان عرب و همکاری‌های دوجانبه گفت وگو کرده بود.

بورل در این دیدار گفته بود که ششمین نشست وزرای عرب و اروپایی که قرار بود در هفته جاری برگزار شود، به دلیل بازگشت دمشق به اتحادیه عرب به تعویق افتاده است.

وزیران امور خارجه عرب در نشست فوق العاده خود که هفتم ماه مه ۲۰۲۳ ( ۱۷ اردیبهشت) در قاهره برگزار شد، با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موافقت کردند و از همان زمان شرکت هیات‌های سوری در جلسات این اتحادیه از سر گرفته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha