شلنگ‌های انعطاف‌پذیر استیل برای نخستین بار در کشور تولید شد

تهران - ایرنا - یک شرکت دانش بنیان ایرانی برای نخستین بار موفق به تولید شلنگ‌های انعطاف‌پذیر استیل شد.

به گزارش روز دوشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، یکی از فعالان شرکت دانش بنیان کاویان اندیشه صنعت راشا با تشریح به موفقیت متخصصان این شرکت در تولید شلنگ‌های انعطاف‌پذیر استیل در کشور، گفت: این محصول که محدودیتی برای استفاده در مناطق مختلف ایران ندارد، می‌تواند به اشتغال زایی منجر شود.

پیام زیرک تاکید کرد: تمامی فرایند تولید شلنگ های انعطاف پذیر را در داخل کشور پیش می بریم و نخستین شرکت دارنده استاندارد این کار هستیم.

وی درمورد اشتغال‌زایی حاصل از محصولات شرکت کاویان اندیشه صنعت راشا بیان کرد: با تولید شلنگ‌های انعطاف‌پذیر در کشور ضمن ایجاد اشتغال از خروج مقادیر زیادی ارز از کشور خارج می شود. سعی داریم استانداردهای تشویقی این کار را به حالت اجباری دربیاوریم تا از واردات محصولات بی‌کیفیت خارجی جلوگیری شود.

این فناور تصریح کرد: محصولات شرکت با توجه به کارایی خوبی که دارد و ضد زنگ هم هستند در همه مناطق از جمله مناطق محروم با اقلیم نامناسب قابل استفاده هستند. در حال حاضر هم داریم روی مساله گرمایش از کف کار می‌کنیم.

زیرک که در بخش فنی مهندسی شرکت دانش بنیان کاویان اندیشه صنعت راشا مشغول به فعالیت است، خاطرنشان کرد: مشکل ما نداشتن پشتوانه است. ورقه استیل که از مواد اولیه شلنگ‌های قابل انعطاف است را در کشور نداریم و برای واردات باید راه‌های زیادی را در مدت طولانی طی کنیم.

وی همچنین گفت: ما از مسوولان انتظار داریم حداقل در تامین مواد اولیه شلنگ های انعطاف‌پذیر استیل مورد حمایت قرار گیریم که نیازمند مکالمه و ارتباط گیری های طولانی با کشورهایی مثل چین نباشیم. مشکل مالی هم که برای همه شرکت ها وجود دارد. شرکت های خصوصی در ایران که دارند سکوی پرتاب را برای خود فراهم می کنند همیشه با مشکلات مالی مواجه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha