۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۷:۱۵
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85144836
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از چهارهزار متر توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب در ملایر اجرا شد

همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان ملایر گفت: چهار هزار و ۷۰۰ متر توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهر ملایر انجام شد که چهار کیلومتر بیشتر از تعهد شرکت بود و در آینده‌ای نزدیک و با تزریق اعتبارات، شاهد پیشرفت چشمگیری در توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر خواهیم بود.

«ایمان حاجی‌ئی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طی سال‌های گذشته برای توسعه و اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر ملایر کار زیادی انجام نشده و کاستی‌های زیادی در این حوزه وجود دارد.

وی افزود: تاکنون حدود ۳۵ درصد شهر ملایر زیرپوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری قرار گرفته و درخواست‌های مردمی زیادی مرتبط با شبکه فاضلاب به دست ما می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ملایر با بیان اینکه هزینه اجرای شبکه فاضلاب بسیار سنگین است، بیان کرد: به طور میانگین اجرای هر متر شبکه فاضلاب بیش از ۲ تا ۲/۵ میلیون تومان هزینه دارد که تأمین مالی آن به تنهایی از عهده شرکت خارج است.

حاجی‌ئی با بیان اینکه مسئولان اجرایی به ویژه فرماندار ملایر مجدانه پیگیر رفع این مشکل است، ادامه داد: اجرای کامل شبکه جمع‌آوری فاضلاب ملایر نیازمند عزم و اراده جهادی و ملی است.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر اقدامات توسعه‌ای شبکه جمع‌آوری فاضلاب ملایر در محله‌های کمتر برخوردار انجام شد و این روند امسال با شتاب بیشتری ادامه دارد، گفت: برای تکمیل شبکه فاضلاب ملایر نیازمند حمایت نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به منظور پیگیری موضوع ماده ۵۶ هستیم.

بیش از چهارهزار متر توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهر ملایر اجرا شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان ملایر با اشاره به اینکه برای آبرسانی به روستاها نیز اقدامات در حال انجام است، ادامه داد: برای رفع مشکل آب روستاهای ملایر، اقداماتی همچون حفر چاه، لایروبی و بهسازی، تجهیز چاه‌ها و نصب مخازن ذخیره آب انجام شده و یا در دست اقدام است.

حاجی‌ئی بیان کرد: سال گذشته در حوزه آبرسانی اقدامات خوبی همچون حفر هفت حلقه چاه در روستاهای حرم‌آباد، بوربور، علی‌آباد، چشمه‌ساران، پیرخداوردی، مهدی‌آباد و کمری انجام شد و ۲ حلقه چاه در روستاهای منگاوی و الفاوت در حال حفاری است که در صورت تخصیص اعتبارات به بهره‌برداری می‌رسد.

وی لایروبی و بهسازی سه حلقه چاه و در دست اجرا بودن تجهیز برخی از این چاه‌ها را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: در ۲ روستای سیاچغا و عشاق ملایر نیز مخازن آب ساخته شد و روستای سیاچغا دارای مخازن ذخیره‌ای به حجم ۱۰۰ متر مکعب و روستای عشاق با ۲۰۰ متر مکعب است و به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ملایر خاطرنشان کرد: در بخش روستایی این شهرستان کارهای بر زمین مانده زیادی داریم که رفع این مشکلات مستلزم انجام کار شبانه‌روزی و جهادی است تا بتوانیم مشکلات عمده آنها را برطرف و رضایت‌مندی مردم را فراهم آوریم.

حاجی‌ئی با قدردانی از همراهی خوب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در اجرای پروژه‌های این حوزه در شهرستان ملایر، یادآور شد: یکی از اقدامات مهمی که برای جلوگیری از هدررفت آب انجام شد، پیگیری، اجرا و اصلاح شبکه آب‌رسانی بود.

وی گفت: در این راستا حدود ۱۸ کیلومتر لوله‌های فرسوده شبکه آبرسانی در سطح این شهرستان اصلاح و تعویض شد که بیش از پنج کیلومتر در بخش شهری و حدود ۱۲ کیلومتر در سطح روستایی اجرا شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان ملایر بیان کرد: حدود یک‌هزار و ۲۰۰ انشعاب فرسوده در سطح این شهرستان اصلاح و استانداردسازی و نزدیک به سه کیلومتر از خط انتقال در بخش روستایی تعویض شد.

حاجی‌ئی با بیان اینکه شبکه آبرسانی این شهرستان سه کیلومتر توسعه یافته است، گفت: در این راستا سه هزار فقره انشعاب به مردم واگذار و نزدیک به ۹ هزار و ۳۰۰ حادثه شبکه آب رفع شد.

وی ادامه داد: مجموعه عملکرد و اقداماتی که در سطح شهرستان ملایر انجام شده، تاثیر بسزایی در کاهش هدر رفت آب شرب دارد و تیم بسیار خوبی در شرکت آب و فاضلاب ملایر پای کار و پیگیر امورات مردم هستند.

به گزارش ایرنا؛ بالغ بر ۱۳۴ روستا در شهرستان ملایر، زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha