۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۷
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85144931
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از هزار پایانه فروش طرح کالابرگ الکترونیکی در استان زنجان فعال شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه تا کنون هزار و ۸۰ پایانه فروش کالابرگ الکترونیکی در این استان فعال شده است، گفت: ۲ درصد تراکنش های انجام شده از آغاز اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور از آن استان زنجان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا طیب جعفری روز دوشنبه در نشست خبری افزود: طی این مدت بیش از پنج هزار نفر سرپرستان خانوار در استان از طریق کالابرگ الکترونیکی اقدام به خرید کرده اند.

وی اظهار کرد: مشمولان اجرای این طرح در گام اول خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و در ادامه به مرور دایره شمول طرح به خانوارهای دهک سه و سایر دهک ها نیز تسری خواهد یافت.

جعفری افزود: از ۳۴۲ هزار و ۶۷۵ هزار خانوار یارانه بگیر استان زنجان با جمعیت یک میلیون ۱۹ هزار و ۶۱ نفر، تعداد ۱۲۳ هزار و ۱۳۹ خانوار با جمعیت ۳۴۲ هزار و ۶۷۵ نفر در سه دهک اول قرار دارند.

وی با بیان اینکه استفاده از کالابرگ الکترونیکی اختیاری است، تصریح کرد: مزیت استفاده از کالابرگ این است که افراد می توانند یک ماه پیش از موعد پرداخت یارانه نقدی، با اعتباری که در حساب های متصل به یارانه ایجاد شده است، اقدام به خرید کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: امکان خرید ۱۰ قلم کالای اساسی مرغ، تخم مرغ، شیر، پنیر، ماست، روغن، ماکارونی، قند، شکر و برنج از طریق کالابرگ الکترونیکی فراهم است.

جعفری گفت: هدف عمده در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی با توجه به تکانه های تورمی که در سال گذشته و امسال اتفاق افتاد، این است که زمینه سبد غذایی خانوارها تقویت شود.

وی به مشوق های طراحی شده برای افزایش اقبال شهروندان به خرید از طریق کالابرگ الکترونیکی اشاره و خاطرنشان کرد: در گام اول خانوارهای دهک اول تا سوم، در صورت خرید اعتباری ۳۲۰ هزار تومان از ۴۰۰ هزار تومان(به ازای هر نفر)، ۲۰ درصد(معادل ۸۰ هزار تومان) به یارانه افراد اضافه می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha