۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85144939
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف آب در بیرجند به وضعیت هشدار رسید

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: با افزایش دمای هوا در استان، مصرف آب در بیرجند طی شبانه‌روز گذشته ۱۵ درصد افزایش یافت و به وضعیت هشدار رسید.

مهدی دوستی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مصرف روزانه آب در بیرجند به طور متوسط ۸۰ هزار متر مکعب است که در شبانه‌روز گذشته به ۹۲ هزار متر مکعب افزایش یافته است.

وی درباره کاهش سطح مخازن ذخیره آب هشدار داد و گفت: در صورتی که مصرف آب مدیریت نشود و روند مصرفی افزایشی باشد احتمال اُفت شدید فشار آب در شهر بیرجند وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی عنوان کرد: مدیریت مصرف آب در شست و شو، استحمام، شست و شوی معابر، کوچه، حیاط و بالکن منازل، آبیاری فضای سبز و کارواش‌ها تاثیر بسزایی در کاهش مصرف روزانه آب دارد.

وی با اشاره به روند افزایشی دما در روزهای آینده از مردم خواست تا حد امکان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند تا در تامین آب دچار مشکل نشویم.

دوستی گفت: اکنون مصرف از مخازن آب در شهر بیرجند به میزان تولید است و مکاتبات لازم با ادارات و شهرداری‌ها نیز برای مدیریت مصرف آب انجام شده است.

وی با اشاره به تنش آبی در پنج شهر و ۱۷ مجتمع آبرسانی استان خراسان جنوبی ادامه داد: تنش آبی زمانی روی می‌دهد که در نقطه سر به سر تولید و مصرف آب قرار داشته باشیم اما بحران آب زمانی حادث خواهد می‌شود که میزان مصرف آب بیش از میزان تولید باشد که در حال حاضر در هیچ شهری بحران آب نداریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: تنش آبی را در شهرهای طبس، بیرجند، نهبندان، آرین شهر و قاین داریم که بیشترین تنش در شهر طبس است و به دلیل کاهش بارندگی ظرفیت مصرف شرب آب سد طبس را از دست داده‌ایم.

وی بیان کرد: برای رفع تنش آبی در شهر بیرجند حفر و تجهیز یک حلقه چاه و مهندسی مجدد چاه‌ها انجام شده است تا کسری را جبران کند.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و گرما دومین روز متوالی در این استان رکورد زد.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی، در شبانه روز گذشته بیشینه دمای هوا در بندان شهرستان نهبندان به ۴۸ درجه و در بیرجند به ۴۰ درجه رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha