۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85144947
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جانمایی بازارچه های صنایع دستی لرستان مناسب نیست

۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۴
کد خبر: 85144947
جانمایی بازارچه های صنایع دستی لرستان مناسب نیست

خرم‌آباد - ایرنا - معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: جانمایی بازارچه های صنایع دستی لرستان مناسب نیست بنابراین باید به نحوی برنامه ریزی شود که این بازارها در مکان های عمومی و قابل دسترسی همه مردم باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مریم جلالی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع دستی قلعه فلک الافلاک خرم آباد افزود: باتوجه به گفتگو و نظرسنجی های انجام شده از هنرمندان و فعالان صنایع دستی در خرم آباد، باید جانمایی دقیقی برای بازارچه های مرکز استان و شهرستان ها انجام شود.

وی با بیان اینکه تعداد بازارچه های صنایع دستی لرستان بسیار کم است اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیات دولت و همکاری وزارت کشور، سازمان شهرداری ها و دهیاری ها و معاونت های عمرانی موظف شدند که در ورودی هر شهر و مکان های ورود گردشگران، بازارچه صنایع دستی را برپا کنند.

وی ادامه داد: بازارچه فلک الافلاک در محوطه داخلی قلعه قرار گرفته است و امکان حضور عموم مردم در این مکان وجود ندارد بنابراین بایدجانمایی مناسب تری صورت گیرد تا فعالان صنایع دستی بتوانند محصولات خود را به علاقه مندان عرضه کنند.

جلالی همچنین با تاکید بر پیوست صنایع دستی در تولید تصریح کرد: در این راستا، بخش های تخصصی و تشکل ها تنها بازوی اجرایی هستند که دستورالعمل خانه های تخصصی و صنایع دستی نیز براساس قانون حمایت از هنرمندان در ۱۳۹۶ مصوب شده است.

وی ادامه داد: اولویت معاونت صنایع دستی براساس سیاست های ابلاغی، اعتماد به بخش خصوصی، توانمندسازی این بخش و تشکیل تشکل های مردمی است که امید می رود انجمن های تخصصی، اتحادیه ها و تعاونی های قدرتمندی در سطح لرستان تشکیل شود چراکه راه اندازی این تشکل ها در ارائه آسانتر تسهیلات و وام تبصره ۱۶ موثر است.

جلالی افزود: هیچ حوزه ای مانند صنایع دستی، عزت آفرین و اشتغالزا نیست که براساس رایزنی های انجام شده اقدامات لازم برای ارتقای تسهیلات تبصره ۱۶ این بخش صورت گرفته چراکه باید قانون های بانکی و شورای پول و اعتبار را برای فعالان صنایع دستی متناسب سازی کنیم.

وی ادامه داد: امید است وجه تمایز و تفاوت های فعالان صنایع دستی با مابقی کسب و کارها، با همکاری صندوق کار آفرینی امید و نظام بانکی مشخص و قوانین متناسب با نیاز و هویت هنرمندان تصویب شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha