۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۱
کد خبرنگار: 5411
کد خبر: 85144998
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ارتقای رتبه مجله IJLTR دانشگاه ارومیه در بین مجلات بین‌المللی

ارومیه - ایرنا - رییس دانشگاه ارومیه گفت: این دانشگاه بر اساس آخرین عملکرد علمی در حوزه مجله IJLTR دانشگاه در بین مجلات بین‌المللی جایگاه خود را ارتقا داد.

دکتر احمد علیجانپور روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر جایگاه علمی دانشگاه ارومیه اظهار کرد: این دانشگاه درصدد رشد جایگاه علمی خود در تمامی مقاطع و حوزه‌هاست و از این رو برنامه ریزی مدون در این راستا دارد.

وی با اشاره به آخرین‌ گزارش رتبه‌ بندی‌ مجلات بین‌ المللی‌ که‌ خردادماه ١٤٠٢ توسط‌ اسکوپوس منتشر شد، افزود: مجله‌ زبان انگلیسی‌ IJLTR دانشگاه ارومیه با رشد چشمگیر سایت‌ اسکورش از۲.۱ در سال ٢٠٢٢ به‌ ۹.۲ در سال ٢٠٢٣ و با ارتقای‌ ٤٠ پله‌ ای‌ به‌ رتبه‌ ١١٣ از ١٠٠١ مجله‌ در حوزه زبان و زبان شناسی‌ دست‌ یافت.

علیاجانپور ادامه داد: این‌ مجله‌ تنها مجله‌ ایرانی‌ و خاورمیانه‌ هست‌ که‌ برای‌ اولین‌ بار در زمره مجلات ١٢ درصد برتر در حوزه علوم انسانی‌ قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

۱۴ هزار دانشجو در دانشگاه ارومیه در حال تحصیل هستند

به گفته علیجانپور، دانشگاه ارومیه دارای ۱۴ هزار دانشجو در حال تحصیل، ۵۰۳ هیات علمی در رشته‌های مختلف و دارای ۴۷۰ یاور علمی است.

وی تاکید کرد: از این تعداد دانشجو سه درصد دانشجویان در دوره دکتری، ۱۶ درصد در دوره کارشناسی ارشد و ۶۸ درصد نیز در دوره کارشناسی هستند.

به گزارش ایرنا، در استان آذربایجان غربی ۸۳ هزار و ۷۰۳ دانشجو در حال تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha