۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85145005
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقاد شدید جمهوریخواهان از رفتار «نگران کننده» ترامپ «خودشیفته»

تهران– ایرنا- برخی از مقام‌های بلندپایه اطلاعاتی- امنیتی کنونی و پیشین جمهوری‌خواه در سخنانی با ابراز نگرانی از اقدام ترامپ در نگهداری اسناد محرمانه در ویلایش به انتقاد از رفتار گذشته وی پرداخته و او را خودشیفته و از خود راضی نامیدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، مایک ترنر نماینده جمهوری‌خواه ایالت اوهایو و رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس دیروز (۲۸ خرداد) به شبکه «سی ان ان» گفت که نگهداری اسناد طبقه بندی شده در ویلای مارالاگوی ترامپ و منزل جو بایدن، سران پیشین و کنونی آمریکا، «به شدت نگران کننده» است.

انتقاد شدید جمهوریخواهان از رفتار «نگران کننده» ترامپ «خودشیفته»

ترنر گفت: من هر دو دسته این اسناد را ملاحظه کرده ام و به شدت نگرانم که این گونه مدارک در اماکن حفاظت نشده قرار داشته باشند. هر دو گروه از اسناد شامل جزئیات مسائل مربوط به امنیت ملی بود که نمی باید در خارج از اماکن امن و محفوظ نگهداری می شد.

وی پیش بینی کرد که رویه قضایی این پرونده طی شود و افزود: من از رفتاری که در شکوائیه (علیه ترامپ) به آن اشاره شده دفاع نمی کنم ولی آنها (دادستانی) نیز باید ادعای خود را ثابت کنند.

مشاور امنیت ملی ترامپ: از نگهداری اسناد لذت می برد

در همین حال جان بولتون مشاور امنیت ملی دولت ترامپ نیز در گفت و گوی دیشب با شبکه «ام اس ان بی سی» عادت رئیسش به حفظ و نگهداری اسناد طبقه بندی شده و دیگر یادداشت های حساس را نگران کننده خواند و تاکید کرد که این رفتار رئیس جمهوری وقت آمریکا از همان روزهای نخست اشتغال در کاخ سفید برای وی مشخص شده بود.

انتقاد شدید جمهوریخواهان از رفتار «نگران کننده» ترامپ «خودشیفته»

بولتون گفت: در جریان ملاقات هایمان و جلسات اطلاعاتی و تصمیم گیری می دیدیم که گاهی اوقات برخی چیزها را نگه می دارد و تلاش ما برای پس گرفتن این اسناد تبدیل به یک رویه شده بود که البته در بسیاری موارد ناکام بودیم.

وی افزود: مشهورترین مورد، تصویر هوایی از یک سکوی پرتاب موشک ایران پس از یک پرتاب ناکام بود که در جریان یکی از جلسات اطلاعاتی به وی نشان داده شد و آن را باز نگرداند و پیش از آنکه مقام های اطلاعاتی به دفاتر خود بازگردند، توییتش کرد. هیچ توجیهی برای این کار وجود ندارد مگر آنکه از انجام چنین کاری احساس رضایت و خشنودی کرده باشد.

وزیر دادگستری ترامپ: خودشیفته ایست که منافع شخصی را بر منافع آمریکا ترجیح می دهد

چندی پیش ویلیام بار وزیر دادگستری دولت ترامپ در مصاحبه ای اتهامات وارد شده به وی را بسیار جدی خواند و گفت: حتی اگر نیمی از اتهام های وارد شده ثابت شود، کارش تمام است. کیفرخواست صادر شده بسیار دقیق بوده و فکر آنکه ترامپ در این پرونده قربانی شده باشد، مسخره است.

انتقاد شدید جمهوریخواهان از رفتار «نگران کننده» ترامپ «خودشیفته»

ترامپ در فضای مجازی به این اظهارات واکنش نشان داد و بار را «خوک بزدل» نامید.

دادستان کل پیشین دیشب در شبکه سی بی اس در پاسخ به سوال مجری در مورد آنکه آیا احتمال دارد که ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات، آمریکا را دوباره در معرض خطر قرار دهد، گفت: او خودشیفته ای است که همیشه منافع خود را بر هر چیز دیگری از جمله منافع کشور ترجیح می دهد.

وی افزود: او مانند یک بچه ۹ ساله خیره سر است که بی توجه به سرزنش پدر و مادرش، همیشه لیوان را به سمت لبه میز می کشاند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha