۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۱
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85145021
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جمعیت آفت سن گندم در مزارع زنجان نگران کننده نیست

۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۱
کد خبر: 85145021
جمعیت آفت سن گندم در مزارع زنجان نگران کننده نیست

زنجان - ایرنا - مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: امسال جمعیت آفت سن گندم در مزارع این استان کم است و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

مجید بلالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سال زراعی جاری در ۹۰ هزار هکتار از گندمزارهای استان مقابله با آفت سن گندم انجام شد، افزود: سطح زیر کشت گندم و جو در این استان ۳۲۰ هزار هکتار است.

وی یادآور شد: تاکنون مجموع مبارزه با آفت سن گندم در ۱۰۶ هزار هکتار بوده که از این سطح ۹۰ هزار هکتار مبارزه با این آفت در مرحله مادر و ۱۶ هزار هکتار نیز مبارزه در مرحله پوره بوده است.

بلالی اظهار داشت: مرحله پوره اوج خسارت وارده به محصول است و در این مرحله هر روز تاخیر در مقابله موجب کاهش چشمگیر کیفیت محصول و درآمد حاصل از آن می شود.

وی با تاکید بر اینکه گندمکاران باید تمام سعی، امکانات و ابزارهای موجود خود را برای مبارزه با این آفت به کار گیرند، خاطرنشان کرد: دستگاهها و سم پاش های مختلفی در روستاها، مناطق و برخی شرکتها برای این منظور وجود دارد.

بلالی گفت: متخصصان و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی در مزارع حضور دارند و در نوبت صبح و عصر پایش جمعیت این آفت و اقدامات ترویجی و توصیه های سم پاشی مزارع مبتلا به این آفت را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه شیوع آفت سن گندم با شرایط آب و هوایی و میزان بارندگی ها مرتبط است، افزود: سالانه ۸۰ تا ۹۰ درصد از گندمزارهای استان با درصد شیوع متفاوت دچار این آفت می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha