جشنواره نشان محبت در لرستان برگزار می‌شود

خرم‌آباد - ایرنا - رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان گفت: جشنواره نشان محبت با هدف کمک به توسعه عتبات عالیات یکم تیرماه در دانشگاه لرستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا اصغر حقی‌پور روز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره توسعه حرم‌های عتبات عالیات با حمایت و کمک‌های مادی و معنوی خیرین است.

وی با اشاره به سرانه بالای کمک‌های مردم استان برای توسعه حرم‌های عتبات عالیات افزود: سرانه کمک هر لرستانی سال گذشته هفت هزار و ۵۰۰ تومان بود که امسال به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده که از میانگین کشوری بالاتر است.

حقی‌پور همچنین گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات یادگار ماندگار سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان موسس این ستاد در سال ۱۳۸۳ در کشور است.

وی افزود: این ستاد در استان لرستان اوایل سال ۱۳۸۴ تشکیل و فعالیت های خود را در راستای اهداف عتبات عالیات آغاز کرد و تا کنون مردم مومن سراسر استان با اهدا نذورات و سایر هدایا کمک های خوبی در بازسازی حرم های مطهر در نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین، سامرا و سوریه داشتند و در این کار خیر سهیم شدند.

مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات در لرستان بیان کرد: طی این مدت کمک های مردم استان علاوه بر وجه نقد، طلا، زیور آلات، مصالح ساختمانی مانند سنگ چینی کارخانه دلیجان و سیمان کارخانه سیمان کاشی دورود و فرش بوده که با توجه به نذورات در تمام حرم های مطهر سهیم هستند.

وی اضافه کرد: مردم ولایی استان لرستان همچنین به صورت خود جوش درب طلایی امامین شریفین در کاظمین و درب سرداب غیبت امام زمان (عج) در سامرا را ساختند که این درب در شهرستان پلدختر نیز مورد استقبال بسیار چشمگیر و ارزنده مردم قرار گرفت.

حقی پور همچنین در خصوص برنامه های پیش بینی شده برای برگزاری اربعین حسینی اظهار کرد: سال گذشته ۸۶ موکب از استان در ایام اربعین فعال بودند که ۴۳ موکب در شهرهای مختلف عراق و ۴۳ موکب دیگر در سراسر استان اقدام به ارائه خدمات به زائران می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ فردی بدون اخذ مجوز موکب‌داری حق فعالیت ندارد، افزود: دستگاه‌های امتیتی و انتظامی با افرادی که مجوز موکب‌داری ندارند، به طور قاطع برخورد خواهد کرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان با اشاره به مشارکت این مجموعه در ساخت و توسعه حرم‌های مطهر ائمه اطهار علیهم‌السلام در عراق و سوریه، گفت: در استان نیز عتبات طرح‌های توسعه‌ای و بازسازی را در حرم امام‌زادگان دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha