کم‌کاری برای استخدام ایثارگران در خراسان جنوبی پذیرفتنی نیست

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران وظیفه قانونی همه دستگاه‌های اجرایی است و کم‌کاری در این زمینه را از هیچ دستگاهی نمی‌پذیریم.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی روز دوشنبه در جلسه بررسی تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران دستگاه‌های استان افزود: اجرا نکردن قانون استخدامی ایثارگران مجازات خاص دارد و دستگاه‌های اداری باید این موضوع را پیگیری کنند و بر آن اهتمام ویژه داشته باشند.

وی گفت: استاندار در جلسه اخیر شورای راهبری توسعه مدیریت استان بر موضوع توجه به قانون استخدام ایثارگران استان تاکید داشته و خواستار پیگیری این موضوع شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: حوزه ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا، رزمندگان و معلولان هر کدام مشکلاتی را در خانواده و جامعه دارند که اگر مسئولان از کنار آنها بی تفاوت عبور کننند، دچار مشکلاتی خواهند شد.

کم‌کاری برای استخدام ایثارگران در خراسان جنوبی پذیرفتنی نیست

وی افزود: این اقشار به لحاظ قانونی، شرعی و عرفی حقی بر گردن مسئولان دارند لذا باید مشکلات آنها را حل کنیم.

طالبی تصریح کرد: اعتراض درخصوص امتیاز دادن به خانواده ایثارگران پذیرفتنی نیست چراکه این افراد زمانی برای رفاه، جان و امنیت ما در جبهه‌ها جنگیده‌ و ایثارگری کرده‌اند لذا بر گردن همه ما حق دارند.

وی گفت: تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی اگر قانونی هم نبود، مسئولان به لحاظ شرعی و عرفی باید به مسائل آنها رسیدگی می‌کردند و اکنون نیز قانون تبدیل وضعیت این افراد لازم الاجراست و تخطی دستگاه‌های اجرایی در این خصوص تخلف اداری بوده و باید مسئولان پاسخگو باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: برخی دستگاه‌های حاضر در جلسه که در این خصوص کم‌کاری کردند، موضوع استخدام ایثارگران شاغل را تا یک ماه آینده در دستور کار قرار دهند و در صورت تخطی از قانون، گردش کار قضایی تشکیل می‌شود چراکه رسیدگی به جامعه ایثارگران وظیفه همه ماست.

در این نشست که مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی و مشاور استاندار در امور ایثارگران نیز حضور داشتند، گزارشی از روند تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران استان ارائه و بر لزوم اهتمام ویژه دستگاه‌های اجرایی به این الزام قانونی تاکید شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha