۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85145095
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برق ۳۰ اداره دولتی پرمصرف خراسان‌شمالی قطع شد

۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۱
کد خبر: 85145095
برق ۳۰ اداره دولتی پرمصرف خراسان‌شمالی قطع شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: برق ۳۰ دستگاه اجرایی این استان به دلیل رعایت نکردن مصوبه هیات دولت برای کاهش مصرف برق قطع شد.

حسن چاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از خردادماه سالجاری روزانه بیش از ۵۰۰ دستگاه اجرایی استان در زمینه مدیریت مصرف برق رصد می شوند که ۴۳۳ دستگاه به علت عدم مدیریت مصرف اخطار قطع دریافت کردند.

وی افزود: با وجود اخطارهای داده شده برخی ادارات نسبت به این اخطارها توجهی نداشتند که به قطع برق آنها منجر شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی ادامه داد: طرح کنترل و پایش میزان مصرف برق در اداره‌های استان از ۱۵ خردادماه سالجاری توسط کارشناسان مرکز کنترل در حال انجام است و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

چاهی با اشاره به کاهش ۶۰ درصدی مصرف برق بعد از ساعات اداری، گفت: از میان ۵۵۲ دستگاه اجرایی پایش شده، ۴۱ درصد از ادارات دولتی استان موفق به اجرای صحیح طرح شدند.

وی یادآور شد: مطابق مصوبه هیات وزیران و بخشنامه سال ۱۴۰۲ که به استانداری ها ابلاغ شده است تمامی سازمان ها و مراکز دولتی موظف به رعایت مفاد این بخشنامه از جمله کاهش ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پایه ۱۴۰۱ و هم چنین کاهش ۶۰ درصد مصرف برق خود در پایان ساعت اداری نسبت به همان روز هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: همراهی مردم و مدیریت مصرف برق با برنامه‌هایی که تدوین شده است، کمک خواهد کرد تا روزهای گرم پیشرو شبکه پایداری داشته باشیم و مشکلی در تأمین برق ایجاد نشود.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که هم اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند و ۳۸۵ هزار مشترک برق در بخشهای تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی و کشاوزی وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha