۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۵
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85145135
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اردوی تیم ملی اسکی در فندقلو نمین آغاز شد

۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۵
کد خبر: 85145135
اردوی تیم ملی اسکی در فندقلو نمین آغاز شد

اردبیل - ایرنا - اردوی آمادگی تیم ملی اسکی روی چمن کشور در پیست اسکی چمن فندقلو نمین آغاز شد.

مسئول روابط عمومی هیات اسکی و ورزش‌های زمستانی استان اردبیل روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اردوی آماده‌سازی تیم ملی اسکی روی چمن آقایان و بانوان کشور از امروز تا دوشنبه پنجم تیرماه در پیست اسکی چمن فندقلو نمین ادامه خواهد یافت.

پیمان معصومی با بیان اینکه در این اردو هشت ورزشکار ملی پوش حضور دارند، اظهار کرد: پنج نفر از ملی پوشان آقا و سه نفر هم خانم هستند.

وی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ورزشکاران ملی‌پوش آقا قبل از ظهرها و ورزشکاران ملی پوش خانم نیز بعد از ظهرها زیر نظر مربیان تیم ملی تمرین می‌کنند.

وی اضافه کرد: این اردو با هدف آمادگی هر چه بیشتر ملی پوشان برای شرکت در مسابقات پیش رو از جمله مسابقات قهرمانی دنیا به میزبانی کشور ایتالیا، برگزار می شود.

وی افزود: پیست اسکی فندقلو نمین با طول ۸۵۰ متر و شیب‌های مختلف، برای اسکی روی چمن بسیار مطلوب است و امیدواریم با استانداردسازی این پیست شاهد درخشش اسکی بازان استان و کشور در میادین ملی و بین‌المللی باشیم.

معصومی با بیان اینکه رشته ورزشی اسکی می‌تواند نقش مهمی در جذب توریسم و توسعه گردشگری استان ایفا کند ، گفت: امیدواریم استان اردبیل میزبان شایسته‌ای برای تیم ملی اسکی روی چمن کشور باشد.

وی تلاش برای همگانی کردن اسکی و استفاده مطلوب از پایگاه‌های استعدادیابی، ایجاد انگیزه در اسکی بازان، مهیا کردن زیرساخت‌ها، برگزای کلاس‌های آموزشی تخصصی برای مربیان و داوران برای ارتقای سطح دانش آنها، برگزاری منظم مسابقات در رده‌های سنی مختلف برای آقایان و بانوان و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها را از جمله اولویت‌های هیات اسکی و ورزش‌های زمستانی استان اردبیل ذکر کرد.

مساحت منطقه فندقلو حدود ۱۶ هزار هکتار است که بیش از چهار هزار هکتار آن زیر پوشش عرصه‌های جنگلی قرار دارد و بقیه آن را مراتع تشکیل می‌دهد.

این عرصه جنگلی بخشی از جنگل‌های شرق استان اردبیل است که در امتداد جنگل‌های نیمه‌گرمسیری استان گیلان قرار دارد و از نقاط مهم گردشگری جنگلی منطقه به‌شمار می‌رود که در ۱۰ کیلومتری شهر نمین و ۳۰ کیلومتری شهر اردبیل واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha