ارائه ۲ هزار خدمت در گذرگاه خدمات دولت

تهران- ایرنا - بر اساس گزارش مرکز ملی تبادل اطلاعات، گذرگاه خدمات دولت در فروردین ماه امسال یک هزار و ۹۴۹ خدمت و در اردیبهشت ماه با افزودن ۶۳ سرویس جدید، دو هزار و ۱۲ خدمت را به مردم ارائه کرد.

به گزارش ایرنا از سازمان فناوری اطلاعات ایران، مرکز ملی تبادل اطلاعات، آخرین وضعیت گذرگاه خدمات دولت در ماه‌های فروردین و اردیبهشت را منتشر کرد.

گذرگاه خدمات دولت (GSB) که وظیفه‌ پاسخگویی به استعلامات بین دستگاهی و به طور عمده ارائه خدمات دولت به دولت را بر عهده دارد در فروردین ماه یک هزار و ۹۴۹ خدمت و در اردیبهشت با افزودن ۶۳ سرویس جدید، دو هزار و ۱۲ خدمت را در خود جای داده است.

از مجموع سرویس‌های موجود در GSB، تعداد ۸۱ دستگاه سرویس‌دهنده و ۳۲۸ دستگاه، سرویس‌گیرنده هستند. آمارها نشان می‌دهد برترین دستگاه‌های سرویس‌دهنده در اردیبهشت ۱۴۰۲ بر اساس تعداد تراکنش‌های صورت گرفته به ترتیب به سازمان ثبت احوال کشور، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور و شرکت ملی پست ج.ا تعلق دارد.

این دستگاه‌ها خدماتی را به دستگاه‌های سرویس‌گیرنده ارائه داده‌اند که پرکاربردترین آن‌ها عبارت از استعلام هویتی ثبت احوال کشور، سرویس شاهکار سازمان تنظیم مقررات کشور، سرویس استعلام ارتباطات سببی و نسبی سازمان ثبت احوال کشور و سرویس دریافت نشانی بصورت رشته‌ای با کدپستی شرکت پست است. د

همچنین عنوان برترین دستگاه‌های سرویس‌گیرنده به وزارت آموزش و پرورش، سازمان فناوری اطلاعات ایران و نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعلق دارد که در واقع مصرف‌کننده سرویس‌های نام برده شده هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha