۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۲
کد خبر: 85145224
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نمایش خالق «ارواح اینشیرین» در تهران روی صحنه می‌رود
حامد خسروی

تهران- ایرنا- نمایش «مراسم قطع دست در اسپوکن» آخرین اثر مارتین مک دونا که با «ارواح اینشیرین» جوایز جام ولپی و اوسلای طلایی جشنواره فیلم ونیز در سال گذشته را از آن خود کرد، با کارگردانی حامد خسروی و تهیه کنندگی رضا هاشمی از ۱۳ تیرماه در تهران به روی صحنه می‌رود.

حامد خسروی که این روزها در نمایش تاریکخانه به کارگردانی حسن حسامی ایفای نقش می‌کند، در گفت و گو با خبرنگار تئاتر ایرنا اظهار داشت: نمایشنامه مراسم قطع دست در اسپوکن بدون هیچ گونه تغییر محسوسی در تهران در خانه نمایش دا به روی صحنه خواهد رفت.

نمایش خالق «ارواح اینشیرین» در تهران روی صحنه می‌رود

او خاطرنشان کرد: به تعداد همان کاراکترهایی که در نمایشنامه هست بازیگران ایرانی به ایفای نقش در این کار می‌پردازند.

خسروی که پیشتر در سال ۹۸ در تهران سگ‌های مرده اثر یون فوسه کارگردان نروژی را کارگردانی کرده، در دومین کارگردانی خود نمایشنامه‌ای از مارتین مک دونا را به روی صحنه می‌برد.

به گفته او، مراسم قطع دست در اسپوکن از ساعت ۱۹ روز ۱۳ تیر در خانه نمایش دا به روی صحنه خواهد رفت.

نمایش خالق «ارواح اینشیرین» در تهران روی صحنه می‌رود

مراسم قطع دست در اسپوکن نخستین بار در سال ٢٠١٠ در برادوی اجرا شد. در این نمایش و در تهران، سیامک ادیب، مهدی شاهی، سحر باقرآبادی و حامد خسروی ایفای نقش می‌کنند.

سینا تقی‌زاده و بردیا علیزاده به عنوان دستیاران کارگردان، مینا برزن طراح لباس، فیروزه بامسی طراح گریم، نگار معلم منشی صحنه و امیر خانزاده به عنوان مدیر روابط عمومی و تبلیغات دیگر عوامل این نمایش هستند.

مراسم قطع دست در اسپوکن - A Behanding in Spokane یک کمدی سیاه نوشته مارتین مک‌دونا، نمایشنامه‌نویس انگلیسی است. این نمایش‌نامه در سال ۲۰۱۰ منتشر شد و در همین سال در تئاتر جرالد شونفلد در برادوی به اجرا درآمد.

نمایش خالق «ارواح اینشیرین» در تهران روی صحنه می‌رود

این نخستین نمایشنامه مک‌دونا است که در شهر خیالی تارلینگتون، اوهایو، اتفاق می‌افتد و آخرین نمایشنامه او محسوب می‌شود.

مراسم قطع دست در اسپوکن به کارگردانی جان کرولی و با بازی کریستوفر واکن در نقش کارمایکل، سم راکول در نقش مروین، آنتونی مکی در نقش توبی و زوئی کازان نقش مرلین اجرا شد. این اولین نمایشنامه ای است که مک دونا در ایالات متحده به نمایش گذاشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha