۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85145247
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

سامانه ناپایدار هوا طی ۲ روز آینده در گیلان فعال است

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان از فعالیت تناوبی سامانه ناپایدار در این استان به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها تا چهارشنبه هفته جاری خبر داد.

سمانه نگاه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی گیلان اظهار کرد: در این مدت با نفوذ جریانات شمالی در گیلان افزایش ابر و کاهش دما را شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: بر این اساس طی این مدت به تناوب بارندگی، گاه به صورت رگباری و موقتی شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها همراه با وزش باد در برخی مناطق شدید، مه آلودگی، رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ پیش‌بینی شده است.

کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه طی این مدت به تناوب افزایش ابر و کاهش نسبی دما برای استان پیش بینی شده است، اضافه کرد: دمای هوای گیلان طی این مدت بین سه تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

وی خاطر نشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته اسب وونی تالش با دمای ۱۳ درجه خنک‌ترین و منجیل با ۳۸ درجه سانتگیراد گرمترین مناطق استان گیلان بودند ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۲۸ درجه و رطوبت این شهر ۷۰ درصد است.

کارشناس هواشناسی گیلان اضافه کرد: دریا طی امروز و فردا برای فعالیت‌های دریانوردی و گردشگری در بعضی ساعات با احتیاط مناسب است.

وی به شالیکاران نیز توصیه کرد تا به مدیریت بهینه مصرف آب و تنظیم ارتفاع آن در مزارع شالیزاری توجه داشته باشند و هنگام رعد و برق در مکان امن پناه گیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha