۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۰۵
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85145292
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۰ پرونده گمرکی در استان گیلان تعیین تکلیف شد

۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۰۵
کد خبر: 85145292
۸۰ پرونده گمرکی در استان گیلان تعیین تکلیف شد

رشت - ایرنا - مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گیلان گفت: از آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ تاکنون ۸۰ ردیف کالایی شامل، گندم، جو، عدس، غلات، لوله‌های آهنی، چوب نراد و سایر موارد به ارزش ۴۶۷ میلیارد ریال در بنادر انزلی، آستارا و گمرک حسن‌رود تعیین تکلیف شدند.   

احمدرضا موقری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: این ۸۰ ردیف کالا در سه بخش، اعاده، انهدام و فروش تعیین تکلیف شدند که ارزش تقریبی کالا در بخش اعاده ۱۴ ردیف به صورت تقریبی ۱۵۴ میلیارد ریال، انهدام ۲۰ ردیف کالایی به ارزش پنج میلیارد ریال و فروش ۴۶ ردیف کالایی به ارزش تقریبی ۳۰۸ میلیارد ریال بود.

وی ارزش کالاهای اعاده شده از گمرک آستار را ۸۵ میلیارد و ۶۸۴ میلیون ۲۳۹ هزار و ۱۳۲ ریال عنوان کرد و افزود: پنج میلیارد و ۲۵۸ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۷۹۶ ریال کالا نیز در گمرک حسن‌رود اعاده شد.

به گفته وی، حواله فروش صادر شده برای کالاهای رسوبی در بندرآستارا هم به ارزش ۱۰ میلیارد و ۴۱۵ میلیون ۲۹۷ هزار و ۵۳۵ است.

موقری، لیست کالاهای خارج شده از بندرانزلی را از آبان ۱۴۰۱ تاکنون ۵۵۱ میلیارد و ۳۴۰ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۱۶۰ ریال اعلام کرد و گفت: ارزش کالاهای متروکه که در بندرانزلی منهدم شده نیز چهار میلیاد ۵۴۰ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۸۰ ریال است.

وی تصریح کرد: کالاهای متروکه‌ای که در بندرانزلی به فروش رسید نیز ۲۲۰ میلیارد و ۱۴۳ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۴۶۲ ریال است.

سازمان اموال تملیکی یکی از شرکت‌های دولتی تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی است که از جایگاه حقوقی و استقلال مالی برخوردار است. هدف اصلی از تشکیل این سازمان تمرکز کلیه امور مربوط به جمع آوری، نگهداری، اداره و فروش اموالی که به موجب قانون به تملک، ‌ تصرف، تحت توقیف و یا مدیریت دولت در می آید، می باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha