۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۵۲
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85145331
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکنش‌های عربی و بین‌المللی به جنایت رژیم صهیونیستی در جنین

تهران-ایرنا- حمله وحشیانه امروز (سه‌شنبه) رژیم صهیونیستی به جنین که چندین شهید و زخمی برجای گذاشت، واکنش شدید کشورهای اسلامی و عربی را برانگیخته و این کشورها جنایت آفرینی رژیم آپارتاید را محکوم و نقض آشکار قوانین بین المللی دانسته و بر لزوم مقابله جامعه بین المللی با آن تاکید کردند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری فلسطینی سما، نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز به اردوگاه جنین یورش بردند که با مقاومت شدید مبارزان فلسطینی روبرو شدند. در این جنایت ۵ فلسطینی شهید و ۹۱ فلسطینی دیگر مجروح شدند.

این جنایت محکومیت مصر، اردن و ترکیه را به همراه داشته است.

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای مخالفت شدید خود را با این تجاوز اعلام و تاکید کرد که این اقدام صهیونیست‌ها مخالف هرگونه قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های بین‌المللی مربوطه است.

این وزارتخانه نسبت به خطرات تداوم تشدید تنش‌ها علیه ملت فلسطین هشدار داد و خاطرنشان کرد: این گونه حملات تنها منجر به تشدید اوضاع و خارج شدن اوضاع از کنترل و همچنین تضعیف تلاش‌ها برای کاهش تنش در سرزمین‌های اشغالی می‌شود.

در همین حال، «سنان مجالی» سخنگوی وزارت امور خارجه اردن نیز نسبت به "ادامه چرخه خشونت که هزینه آن را همه خواهند پرداخت" هشدار داد.

المجالی خواستار توقف یورش مداوم به شهرهای فلسطین و حفاظت از آنها در برابر حملات مکرر صهیونیست‌ها و همچنین توقف تشدید تنش شد.

وی تاکید کرد که این حملات صهیونیست‌ها نقض قوانین بین المللی انسانی و تعهدات اسرائیل به است.

المجالی در ادامه بر لزوم اقدام جامعه بین‌الملل برای توقف این تجاوز و حمایت از ملت فلسطین در تمامی اراضی اشغالی تاکید کرد.

در همین راستا، وزارت امور خارجه ترکیه نیز تجاوزات اشغالگران در جنین را به شدت محکوم کرد.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد: ما به قتل رساندن فلسطینی‌ها از جمله کودکان و زخمی شدن بسیاری دیگر در حمله نظامیان اسرائیلی به شهر جنین را به شدت محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: ما مجدداً از کابینه اسرائیل می‌خواهیم که به این اقدامات غیرقابل قبولی که غیرنظامیان فلسطینی را هدف قرار می‌دهد و می‌تواند منجر به چرخه خشونت شود، پایان دهد.

مبارزان فلسطینی صبح امروز دوشنبه با نظامیان رژیم صهیونیستی که به اردوگاه جنین در کرانه باختری یورش برده بودند، درگیر شدند.

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز به اردوگاه جنین یورش بردند که با مقاومت شدید مبارزان فلسطینی روبرو شدند.

گردان جنین وابسته به سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که مبارزان این گردان توانستند نیروها و خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی را آماج تیراندازی قرار داده و در چند محور در مسیر آنها بمب منفجر کنند که باعث تلفات در بین نظامیان صهیونیست شد.

همزمان وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که ۵ شهروند فلسطینی در جریان یورش صهیونیست ها به اردوگاه جنین شهید و ۹۱ نفر دیگر زخمی شدند.

منابع رژیم صهیونیستی نیز گفتند که دستکم ۷ نظامی صهیونیست در درگیری با مبارزان فلسطینی زخمی شده اند. ارتش رژیم صهیونیستی در پی شدت درگیری های روی داده بالگردهای آپاچی خود را به آسمان جنین ارسال کرد.

شرایط این روزهای سرزمین‌های اشغالی و بطور خاص در کرانه باختری بسیار ویژه است و رزمندگان فلسطینی با هر وسیله‌ای پاسخ جنایات بی شمار صهیونیست‌ها را می‌دهند و همین امر شرایط ویژه‌ای را برای صهیونیست‌های غاصب رقم زده است.

تا پیش از این صهیونیست‌ها فقط در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه غزه با فلسطینی‌ها درگیر بودند ولی هم اکنون کرانه باختری در شرق فلسطین به دلیل مسلح شدن جوانان آن به کمینگاهی برای صهیونیست‌ها تبدیل شده و خواب راحت را از چشمان آنها گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha