۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۱۵
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85145451
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نقش بایدن در ادامه جنگ اوکراین از زبان نامزد دموکرات

تهران-ایرنا- "رابرت اف.کندی جونیور" نامزد حزب دموکرات انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا با انتشار پستی در توئیتر، دولت بایدن را به نابودی مذاکرات صلح روسیه و اوکراین متهم کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، کندی جونیور نوشت: به نظر می‌رسد که دولت بایدن، بوریس جانسون را برای از بین بردن صلح احتمالی بین روسیه و اوکراین در بهار ۲۰۲۲ استخدام کرده بود.

وی افزود: این سیاست هیچ گاه ربطی به مردم اوکراین نداشت و بیشتر برای مهندسی کردن جنگ علیه روسیه بوده است.

کندی برادر زاده جان اف کندی رئیس جمهور سابق آمریکا روز چهارشنبه به صورت رسمی نامزدی خود را برای انتخاب شدن به عنوان نماینده حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، جنگ اوکراین که بیش از یک سال از آغاز آن می‌گذرد، در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد و مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در پنج اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله کرد.

طی این مدت کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله آمریکا با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده و اکنون با تجهیز اوکراین به سلاح های پیشرفته و سنگین تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha