۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۱۷
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85145571
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارتش سودان حمله به کاروان صلیب سرخ را تکذیب کرد

۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۱۷
کد خبر: 85145571
ارتش سودان حمله به کاروان صلیب سرخ را تکذیب کرد

تهران-ایرنا- ارتش سودان دوشنبه شب هرگونه حمله به کاروان صلیب سرخ را رد و اعلام کرد که نیروهای پشتیبان سریع در آن منطقه حضور دارند.

به گزارش ایرنا، در بیانیه ای که ارتش سودان در صفحه فیسبوک منتشر کرد، آمده است که نیروهای آن هیچ گونه ارتباطی با این حادثه نداشتند.

این بیانیه اعلام کرد: منطقه‌ای که شاهد تیراندازی بوده در کنترل نیروهای پشتیبانی سریع است و نمایندگان صلیب سرخ گزارش کردند که توسط تک تیرانداز در کبری کویر هدف تیراندازی قرار گرفته‌اند، منطقه‌ای که اعضای شبه نظامیان نیروهای پشتیبانی سریع حضور دارند و ارتش سودان هیچ نیرویی در آنجا ندارد.

این بیانیه ابراز امیدواری کرد که صلیب سرخ به مأموریت بشردوستانه خود براساس اصول کاری آن و پروتکل مورد توافق عمل کند تا موفقیت آمیز بودن مأموریت بصورت بی طرفانه تضمین شود.

عربستان و آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای مشترک از توافق طرف‌های درگیری در سودان برای برقراری آتش‌بس ۷۲ ساعته خبر دادند.

این آتش بس سه روزه از ساعت ۶ صبح روز یکشنبه اجرا شد.

سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) شاهد درگیری بین ارتش این کشور به فرماندهی عبدالفتاح البرهان با نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) از جمله در پایتخت خارطوم و سایر شهرهای شمال و غرب کشور بوده است.

سازمان ملل اعلام کرده که بیش از یک میلیون نفر در داخل این کشور آواره شده‌اند، علاوه بر آن ۳۰۰ هزار سودانی نیز به کشورهای همسایه پناه برده‌اند.

اتحادیه آفریقا درباره وقوع جنگ داخلی در صورت تداوم درگیری ها در سودان هشدار داده است.

براساس گزارش «هیثم ابراهیم» وزیر بهداشت سودان، در درگیری‌های این کشور تاکنون بیش از سه هزار نفر کشته و همچنین ۶ هزار تن دیگر نیز زخمی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha