۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۳۸
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85145595
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزارت حقوق‌بشر یمن: هشت هزار کودک یمنی در حمله ائتلاف عربی کشته شدند

تهران-ایرنا- وزارت حقوق بشر دولت نجات ملی یمن مورد حمایت انصارالله دوشنبه شب اعلام کرد که هشت هزار کودک یمنی در حمله ائتلاف عربی کشته شدند.

به گزارش ایرنا، «عارف العامری»، سخنگوی این وزارتخانه به شبکه "المعلومه" گفت: کودکان بیشترین آسیب‌دیدگان جنگ یمن از زمان آغاز حملات ائتلاف عربی هستند.

این وزارتخانه اعلام کرد: کودکان یمن به دلیل محاصره تحمیل شده بر یمن، در بدترین شرایط و با درد و رنج مواجه هستند و به علت محاصره تحمیلی یمن، دچار آسیب‌های روانی و جسمی، نبود بهداشت، قتل، آوارگی و نقض همه حقوق‌ خودشان هستند که در قوانین و معاهدات بین‌المللی نقض آشکار حقوق انسانی است.

العامری افزود: سازمان ملل به مسؤولیتش در حمایت از حقوق کودکان عمل نکرده و از زمان آغاز حمله نظامی به یمن بیش از ۸ هزار کودک کشته شدند.

وی گفت:یمن بالاترین میانگین مرگ و میر کودکان در منطقه خاورمیانه را دارد و وخیم شدن درد و رنج کودکان در یمن به دلیل محاصره بوده که خود منجر به افزایش میانگین سوء تغذیه شده است.

پیش از این، «عبدالله السویدی»، معاون وزارت حمل و نقل یمن خسارت وارده به بخش حمل و نقل دریایی و هوایی این کشور را در نتیجه این جنگ را بیش از ۶ میلیارد دلار دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha