ارائه آموزش های فنی و حرفه‌ای حوزه نفت و گاز به ۵۰۰ نفر از جوانان ایلامی

ایلام - ایرنا - مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام با اشاره به ظرفیت های نفت و گاز در استان برای اشتغالزایی، گفت: ارائه آموزش های فنی به ۵۰۰ نفر از جوانان ایلامی برای جذب در طرح های نفت و گاز در حال اجراست.

مجید ولی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: استان ایلام دارای ظرفیت های مهمی در حوزه نفت و گاز برای اشتغال جوانان استان ایلام است.

وی با اشاره به اینکه جذب جوانان در پروژه های متعدد نفتی و گازی در استان نیازمند آموزش های تخصصی است، افزود: پروژه های نفت و گاز استان نیازمند نیروهای فنی و تخصصی بوده که نیاز است جوانان به سمت مهارت های فنی و حرفه ای روی آورند.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان ایلام تاکید کرد: طبق تفاهم نامه وزارت نفت، استانداری ایلام و فنی حرفه ای استان، ارائه آموزش های فنی به ۵۰۰ نفر از جوانان ایلامی برای جذب در طرح های نفت و گاز در حال اجرایی شدن است.

ولی زاده یادآور شد: این افراد پس از کسب مهارت و صدور گواهینامه مهارت به پروژه های نفت و گاز متناسب با نیازهای تخصصی معرفی می شوند.

وی اضافه کرد: جوشکاری و تراشکاری صنعتی، لوله کشی صنعتی، برقکار صنعتی از جمله رشته های فنی و حرفه در استان ایلام هستند.

مدیرکل فنی و حرفه ای ایلام با اشاره به اینکه ۱۹ رشته به متقاضیان در مراکز این مجموعه آموزش داده می شود، گفت: بهبود توانایی‌های فردی و تخصصی مهارت‌آموزان، دانش افزایی، افزایش کسب فرصت‌های شغلی از اهداف آموزش های فنی و حرفه ای در استان است.

۲۲۰ آموزشگاه فنی و حرفه ای در استان ایلام فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha