فرماندار: سند مالکیت ۱۰۰ درصد اراضی ملی و منابع طبیعی هرسین صادر شد

کرمانشاه - ایرنا - فرماندار شهرستان هرسین از صدور اسناد مالکیت کاداستری و حدنگاری اراضی ملی این شهرستان به صورت ۱۰۰ درصدی برای ۷۸ هزار هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی این شهرستان خبر داد.

«ابوطالب ایتوندی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اتمام طرح کاداستر که با همکاری و پیگیری‌های ادارات ثبت اسناد و منابع طبیعی هرسین تحقق یافت از راهبردهای مهم دولت برای ثبت مالکیت اراضی ملی و پیشگیری از هرگونه تجاوز به این اراضی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به تجهیزات مدرن نقشه برداری و تصاویر هوایی بروز، مراتع و جنگل‌های هرسین در قالب ۱۵۴ پلاک شامل ۷۸ هزار هکتار می باشد که برای آنها حدود ۷۵۰ فقره سند تک برگ صادر شده است.

فرماندار هرسین ادامه داد: پیشگیری از زمین خواری، اطلاعات شفاف و بروز در پاسخگویی به استعلامات ، حفاظت و حراست از انفال‌ و منابع طبیعی، رفع و کاهش تداخلات اراضی ملی و شخصی از مزایا و اهداف مهم طرح کاداستری است.

ایتوندی در ادامه از اجرای طرح کاداستری در مزارع و اراضی کشاورزی این شهرستان گفت و ابراز داشت : کاداستر اراضی ملی به عنوان پیش زمینه کاداستر اراضی کشاورزی گام مهمی در راستای سند دار شدن اراضی کشاورزی میباشد.

فرماندار هرسین همچنین خواستار استفاده از ظرفیت دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستایی برای اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی در روستاها شد.

آگاه سازی هدفمند روستائیان از مزایای این طرح از دیگر موارد مورد تاکید فرماندار شهرستان هرسین بود.

وی تعیین حدود و محرز شدن مالکیت اراضی، جلوگیری از سوء استفاده سودجویان در تصرفات و تغییر کاربری ، پیشگیری از تخلفات قولنامه‌ای ، یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و افزایش بهره وری را بخشی از مزایای این طرح مهم دانست.

شهرستان هرسین با داشتن اراضی ملی و جنگلی در ۴۴ کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha