۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۰
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85145792
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ادعای اوکراین: "بزرگترین ضربه" هنوز در راه است

۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۰
کد خبر: 85145792
ادعای اوکراین: "بزرگترین ضربه"  هنوز در راه است

تهران-ایرنا- معاون وزیر دفاع اوکراین با اشاره به اینکه روسیه تمام توان خود را برای متوقف ساختن حمله به کار می‌گیرد و به همین دلیل این عملیات دشوار است، اعلام کرد که "بزرگترین ضربه‌" در سلسله عملیات‌ نظامی کی‌یف هنوز در راه است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، هانا مالیار در پیامی تلگرامی با توضیح اینکه عملیاتِ در دست اقدام چند هدف دارد و ارتش درحال تکمیل کردن این وظایف است، گفت: بزرگترین ضربه هنوز در راه است.

بر اساس این گزارش، پس از گذشت ماه‌ها از دستیابی اوکراین به انواع سلاح‌های غربی و آموزش و آماده‌سازی‌ها، کی‌یف از حدود دو هفته پیش نخستین مرحله از ضدحمله خود را در جهت بازپس‌گیری مناطق تحت تصرف روسیه آغاز کرده است. با این حال گزارش‌های متعدد رسانه‌های غربی حاکی از شکست ضدحمله ارتش اوکراین به‌خاطر آتش توپخانه و برتری هوایی روس‌ها حکایت دارند.

ارتش اوکراین که بیش از یک هفته درباره این سلسله عملیات سکوت کامل کرده بود، ادعا کرده که به پیروزی‌های کوچکی دست یافته و روز دوشنبه اعلام کرد که چند منطقه کوچک را آزاد کرده است.

با وجود آنکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اواخر هفته گذشته اعلام کرد که ضدحمله اوکراین هیچ موفقیت چشم‌گیری نداشته است، اما مقامات و برخی وبلاگ نویسان نظامی روسیه می‌گویند که کی‌یف به بهای تلفات بسیار زیاد نیروها و تجهیزات، توانسته دستاوردهای کوچکی به دست آورد.

معاون وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد که با وجود پیشروی نیروهای اوکراینی در چندین جهت در جنوب، نیروهای روسیه با هدف پیشروی در شرق، تلاش‌های خود را در آنجا متمرکز می‌کنند.

مالیار در ادامه گفت: بنابراین تب جنگ هم در شرق و هم در جنوب داغ است.

پیشتر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین مدعی شده بود که نیروهای این کشور در ضدحمله علیه روسیه نه تنها مواضعشان را از دست نداده بلکه پیشرویی‌هایی نیز داشته‌اند و خساراتی به روس‌ها تحمیل کرده اند.

به گفته زلنسکی، نیروی هوایی اوکراین در هفته گذشته بیش از ۱۰۰ عملیات تهاجمی برای حمله به مواضع نیروهای روسیه انجام داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha